میرزایی مطرح كرد؛

بازدید بیش از 2 میلیون زایر راهیان نور از یادمان های اروند

بازدید بیش از 2 میلیون زایر راهیان نور از یادمان های اروند آثارنیوز: مدیر کل توسعه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد از بازدید بیش از دو میلیون نفر و تردد 5 میلیون نفری در سال قبل در عرصه یادمان های دفاع مقدس منطقه آزاد اروند آگاهی داد.



محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر ستاد راهیان نور شورای عالی مناطق آزاد و مدیر کل توسعه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی این شورا در گفتگو با خبرنگار مهر از بازدید بیش از دو میلیون نفر و تردد ۵ میلیون نفری در سال قبل در عرصه یادمان های دفاع مقدس منطقه آزاد اروند آگاهی داد و اظهار داشت: پهنه های جغرافیایی مناطق آزاد به عنوان قطبی از صنعت گردشگری کشور افتخار این را دارد که هر ساله میزبان زائران اربعین و زائران راهیان نور کشور به عنوان جریان های تعالی بخش کشور باشد.
میرزایی قلعه بیان کرد: در تلاشیم برای هر کدام از مباحث و انواع سفر و گردشگری ستاد ویژه در سطح دبیرخانه شورای عالی تشکیل دهیم تا مباحث بصورت تخصصی پیش رود به صورتی که در سال ۱۴۰۲ دو ستاد اربعین و راهیان نور و چهار کارگروه ذیل مدیریت این حوزه شکل گرفته است و این امر زمینه اختصاص بودجه تخصصی برای هر کدام از موارد می شود.
وی اظهار داشت: در سال قبل بودجه حوزه گردشگری موسوم به جریان زیارتی راهیان نور رشد ۲۰ درصدی را داشته و امیدواریم در سالهای آتی مناطق آزاد مهران و قصر شیرین هم در این چهارچوب سامان بگیرند.
میرزایی قلعه بیان کرد: گردشگری فرصت بازساخت اقتصاد فضا به نفع جامعه محلی است و لازم است همگی از تمامی ظرفیتهای موجود بهره ببریم.


منبع:

1403/01/02
15:06:57
5.0 / 5
197
تگهای خبر: زمینه , سفر , صنایع دستی , صنعت گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری