استاندار خراسان رضوی خبر داد

پیش بینی تشرف ۱۰ میلیون زائر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳

پیش بینی تشرف ۱۰ میلیون زائر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳ آثارنیوز: آثارنیوز: خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی از پیش بینی تشرف 10 میلیون زائر به مشهد در نوروز 1403 آگاهی داد.



یعقوبعلی نظری در جمع خبرنگاران در حاشیه مانور استانی ارائه خدمات به زوار نوروزی که در اداره کل راهداری خراسان رضوی برگزار گردید، اظهار داشت: موضوع زیارت خداراشکر در سطح ملی و استانی به عنوان یک موضوع راهبردی مورد نظر مسئولین ملی و استانی است. اعتقاد بر این است که گستردگی امر زیارت و زمینه سازی جهت استفاده مردم از زیارت و مشرف شدن به پابوسی امام رضا(ع) در تمام حوزه های فرهنگی و اجتماعی موثر است. ما می توانیم مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خودرا در این حوزه حل نماییم.

وی اضافه کرد: با همین دیدگاه گام به گام و سال به سال تلاش داریم زمینه حضور زوار را در مشهد برای زیارت امام رضا(ع) فراهم نماییم. دو قرارگاه پیرامون این مساله داریم. یک قرارگاه در سطح استان مدیریت و برنامه ریزی دارد. یک قرارگاه اختصاصی مربوط به مقصد زوار است که در مشهد اجرائی می شود.

احتمال افزایش ماندگاری زوار در نوروز ۱۴۰۳

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: امیدوار هستم بتوانیم به نحو شایسته در خدمت زوار باشیم. امسال با ماه مبارک رمضان مواجه هستیم. طبیعتا برنامه های باید متناسب با ماه رمضان تنظیم شود. زوار عزیز حتما برنامه های خاصی خواهند داشت. احتمال می دهیم ماندگاری زوار در مشهد بیشتر شود. پس خدمت رسانی به تمام زوار از امروز، ۱۶ اسفند در سراسر استان شروع خواهد شد و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه پیدا خواهدنمود. امسال تجربه خوبی برای خدمت رسانی به زوار در ماه رمضان همراه با تعطیلات نوروز در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت.

نظری افزود: تمام ارگان ها افتخار می کنند که خدمت دلی و اعتقادی دارند و نیازی به سفارشات تشکیلاتی نیست. بمحض این که فراخوان می شوند تمام ارگان ها و تشکل های مردمی با عشق و علاقه حضور پیدا می کنند.

وی درباب تامین ظرفیت حمل و نقل عمومی به ویژه ظرفیتهای هوایی اشاره کرد: ظرفیت حمل و نقل عمومی چه در عرصه هوایی، چه در ریلی و جاده ای مرتب درحال پیگیری است. این ظرفیت ها بطور مرتب درحال توسعه و اصلاح هستند. طبیعی است که باتوجه به فنی بودن موضوع و منابع بر بودن موضوعات، نیاز به زمان است.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که حضور چه تعداد زائر در روزهای نوروز در مشهد پیش بینی شده، عنوان کرد: برآورد این است که همانند سال قبل حدود ۱۰ میلیون زائر به مشهد تشرف شود. تمام دستگاهها با همین نگاه عددی برنامه خودرا تنظیم کرده اند.





منبع:

1402/12/17
13:31:16
5.0 / 5
221
تگهای خبر: خدمات , زمینه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری