گام هفدهم نمایشگاه گردشگری، ۲۷

قدرت ایران سبب شده دشمن درصدد ایران هراسی برآید

قدرت ایران سبب شده دشمن درصدد ایران هراسی برآید به گزارش آثارنیوز، معاون رئیس جمهوری در اجلاس سفرای ACD که یکی از برنامه های جانبی نمایشگاه گردشگری تهران بود اظهار داشت: قدرت ایران سبب شده تا دشمن درصدد ایران هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، محسن منصوری معاون رئیس جمهوری در اجلاس سفرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD که در یکی از هتل های تهران و بعنوان یکی از برنامه های جانبی هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار شد اظهار داشت: ظرفیتهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و توانمندی های مختلف دیگر ایران سبب شده تا دشمن درصدد ایران هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.
وی با اعلان اینکه سفر به ایران و مشاهده عظمت آن می تواند حقیقت ایران را به تصویر بکشاند، اضافه کرد: در تلاش هستیم اقتدار خود در همه بخش های مختلف خصوصاً تکنولوژی را به نمایش بگذاریم. از آغاز دولت سیزدهم روابط دیپلماتیک گسترده ای را شروع کرده ایم و در این زمان به کشورهای گوناگونی سفر شده و متولیان بسیاری هم از کشورهای مختلف به ایران آمده اند.
منصوری افزود: در خیلی از موارد اقدامات فعالانه و پیش دستانه ما زمینه تعالی کشور در حوزه گردشگری را فراهم نموده است.
وی با بیان زمینه استقبال از بیشتر از ۲۸ کشور را فراهم کردیم، اظهار داشت: آثار بزرگ تاریخی و تمدن و میراث کهن و ظرفیتهای طبیعی ایران امتیازاتی است که بازدید از آنها تصویر متفاوتی را از کشورمان به وجود می آورد.
منصوری با اعلان اینکه در همه زمینه های گردشگری همچون تاریخی، مذهبی، طبیعی و سلامت دارای پتانسیل های زیادی هستیم، اظهار داشت: در این سرزمین پهناور برخی از شهر های ما مانند نگین می درخشند که در قله این درخشش استان یزد قرار دارد.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که یزد در کنار استان هایی مانند اصفهان و شیراز و دیگر شهر های درخشان، مجموعه ای دیدنی برای توریستهای خارجی فراهم نموده است، اظهار داشت: غیر از موقعیت گردشگری تاریخی، در حوزه سلامت هم این استان در زمره شهر های پیشتاز بوده است.
وی بیان نمود: ظرفیتهای بزرگ شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای مختلف ما در یزد قابل توجه و قابل عرضه به توریستهای خارجی است.
منصوری با اشاره به این که انسجام مدیریتی مدیران یزدی در حوزه گردشگری فرصت بی بدیلی برای این استان فراهم نموده، اظهار داشت: انتخاب یزد بعنوان پایتخت کشورهای مجمع آسیا این فرصت را بیشتر از پیش برای این استان شکوفا می کند و یزد را به بهترین شکل به قله اهدافش خواهد رساند.
معاون رئیس جمهوری در انتها اضافه کرد: با افتخار آمادگی پذیرش سفرا و توریستهای خارجی کشورهای عضو مجمع در استان یزد هستیم و این ارتباطات بین المللی را مقدمه ای برای برقراری ارتباط گسترده تر با کشورهای خارجی و عضو مجمع میدانیم.
در ادامه این برنامه مهران فاطمی، استاندار یزد اظهار داشت: مصمم هستیم در این دوره یکساله حداکثر تلاش و اهتمام خویش را به کار بسته و نقش خویش را بعنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوهای همکاری آسیا به خوبی ایفا نماییم.
وی اضافه کرد: شهر یزد با قدمت ۳۰۰۰ سال بعنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو دارای ظرفیتهای منحصر به فردی در حوزه گردشگریست که می تواند بعنوان بستری مناسب و مؤثر برای تحقق اهداف والا و پرارزش خود در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین گزارش فاطمی و منصوری هر دو از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران هم دیدن کردند. این نمایشگاه از ۲۳ بهمن شروع شده و تا ۲۶ بهمن هم ادامه داشت.


منبع:

1402/11/27
16:19:57
5.0 / 5
308
تگهای خبر: بنا , تاریخ , تصویر , تمدن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری