توسط معاونت میراث فرهنگی صورت می گیرد

تداوم نشست های تخصصی میراث فرهنگی

تداوم نشست های تخصصی میراث فرهنگی به گزارش آثارنیوز، هفته نخست سلسله نشست های تخصصی میراث فرهنگی با موضوع هایی همچون ثبت های جهانی میراث ناملموس و کاروانسرای ایرانی برگزار می گردد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، در ادامه سلسله نشست های تخصصی معاونت میراث فرهنگی که دور جدید آن از هفته آتی شروع می شود، روز یکشنبه ۱۷ دی ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران «میراث فرهنگی، هنر و رسانه» مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
در این جلسه، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حسن بلخاری رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور، شهرام گیل آبادی استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر و مهدی مجابی پیشکسوت میراث فرهنگی و عضو بازنشسته هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران سخنرانی می کنند.
موضوع دومین نشست «ثبت جهانی میراث ناملموس ایران» است که روز دوشنبه ۱۸ دی ماه در موزه فرش ایران برگزار می شود و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی، آتوسا مؤمنی رئیس مرکز میراث ناملموس تهران، مصطفی پورعلی مشاور امور ثبت جهانی و کنوانسیون های معاونت میراث فرهنگی و علیرضا حسن زاده رئیس پژوهشکده مردم شناسی به ایراد سخن خواهند پرداخت.
در سومین نشست که موضوع آن «حفظ و احیای کاروانسرای ایرانی» است و روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در کاخ گلستان برگزار می شود، فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرامرز پارسی استاد دانشگاه و مدیر مهندسین مشاور عمارت خورشید، رضا سامه مدیرکل امور پایگاه های میراث ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علیرضا جلال زایی مدیر پایگاه میراث جهانی کاروانسرای ایرانی، حضور و سخنرانی دارند.
این نشست ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهند شد و شرکت در آنها برای دانشجویان رشته های مرتبط، آزاد است.


منبع:

1402/10/12
08:52:18
5.0 / 5
247
تگهای خبر: بنا , تاریخ , شركت , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری