وحیدی خبر داد

پیشبینی برای ورود حدود ۲۰۰ هزار موتور سیکلت برقی

پیشبینی برای ورود حدود ۲۰۰ هزار موتور سیکلت برقی به گزارش آثارنیوز، وزیر کشور اظهار داشت: برای ورود حدود ۲۰۰ هزار موتور سیکلت برقی پیشبینی های لازم را انجام داده ایم.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش روز ملی حمل و نقل و جایزه ملی حمل و نقل شهرداری های سراسر کشور که امروز در سالن وزارت کشور درحال برگزاری است اظهار داشت: حمل و نقل در زندگی انسان نقش برجسته ای دارد. حرکت و تحرک قوی ترین و بیشترین زمان را به خودش در زندگی بشر اختصاص می دهد. این در همه حوزه ها و زمینه ها وجود دارد. اساساً حرکت رمز ادامه حیات است همینطور در عناصر مشترک بین انسان و حیوان و گیاه حرکت مشترک است.
وی اظهار داشت: از دیر باز و امروز بخش قابل توجهی از زندگی امروز بشر به حرکت وابسته است. چیزی است که از نیازهای اساسی بشر بشمار می رود با اینکه تلاش بر اینست که تا می شود زمان ها و مکانها بگونه ای باشد که حمل و نقل فیزیکی را تا میتوان کمتر کرد و با قدرت فناوری بتوان حمل و نقل فیزیکی را کم کرد.
وحیدی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از حیات انسان در قسمت حمل و نقل فیزیکی تعبیر می شود حتی در پیشرفته ترین وجوه علمی هم وقتی از حرکت جرم در زمان حرف می زنند در رابطه با حمل و نقل و حرکت صحبت می کنند.
وزیر کشور بیان نمود: حمل و نقل یک مساله اساسی و نیاز بنیادین است پس وقتی در رابطه با زندگی مردم حرف می زنیم نمی توانیم از حمل و نقل غافل شویم. در دنیا تکنولوژی را بالا می برند یکی از وجوه تحول هم همین مبحث حمل و نقل است.
وحیدی اضافه کرد: در کشور ما همه وجوه حمل و نقل حائز اهمیت می باشد و باید به آن زیاد پرداخت هم بعنوان نیاز جدی مردم و هم بعنوان نمایی از تأمین ایمنی و امنیت. چون بسیاری از حوادث ناگوار در همین بحث اتفاق می افتد و هم از جهت محیط زیستی و رفاه و آسایش مهم می باشد. حمل و نقل درون شهری به عهده شهرداری ها هست باید آنرا کاملا نوسازی نماییم حمل و نقل ما فرسوده هست و پاسخگوی نیاز مردم نیست.
وی افزود: در یکی دو سال گذشته تلاشهای خوبی انجام گرفته است و همه جا شهرداری ها نوسازی و بازسازی ناوگان را جزو تکلیف جدی خود می دانند. در بعضی جاها طرح های دیگری هم در دستور کار است که آنها هم جزو مبحث حمل و نقل است.
وحیدی اظهار داشت: در بعضی از شهرها مبحث منوریل مطرح است اما در کرمانشاه مبحث عوض شد در بعضی از شهرها هم در رابطه با تراموا صحبت شده است مانند همدان و قزوین. در حدود ۹ شهر مترو داریم.
وی با اشاره به اینکه برقی شدن حمل و نقل بحث جدیدی است اظهار داشت: همیشه گران بودن برقی شدن حمل و نقل مطرح بود هم اکنون هم در مقابل آثار سو محیط زیستی سوخت فسیلی دارد چاره ای نیست که از برقی شدن حمل و نقل استفاده نماییم ولی باز باید مسیر ارزان سازی دنبال شود. این موضوعات برای ما مجموعه ای از فعالیت ها را به دنبال دارد.
وزیر کشور بیان نمود: در حوزه تاکسیرانی و ون که متعلق به بخش خصوصی است باید زمینه تسهیلات را برای بخش خصوصی فراهم نماییم تا بتوانند وسایل را تهیه کنند و با قیمت قابل قبولی آنرا به کار بیندازند.
به گفته وی در حوزه اتوبوس قراردادهای اولیه با دو کشور بسته شده است کرج نخستین شهر پس از تهران است که اتوبوس برقی را وارد می نماید. پیشبینی کردیم که حدود ۲۰۰ هزار موتور سیکلت برقی را وارد نماییم برای ورود ۵۰ هزار تاکسی برقی و ده هزار اتوبوس هم صحبت شده است. باید اینها بین شهرداری ها توزیع شود تا حرکت جدی صورت گیرد. وزیر صمت هم اعلام حمایت کرده است. مسابقه ای باید برای بحث برقی شدن بگذاریم.
وحیدی اظهار داشت: زمان بندی هایی را باید مشخص کرد تا برقی شدن حمل و نقل شکل بگیرد. این در مسائل محیط زیستی مؤثر است. همینطور رشد فناورانه هم در کشور اتفاق می افتد در سالهای گذشته در این کار به هر حال تأخیر به وجود آمده است. این کار باید زودتر انجام می شد. البته ناوگان مترو هم سر جای خودش هست. باید به بومی سازی ناوگان هم سرعت بیشتری دهیم.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل مساله ما هست ولی حمل و نقل ایمن باید در دستور کار قرار گیرد. اظهار داشت: سال جاری شاهد بودیم که تاکسی های اینترنتی نقش خوبی در اربعین ایفا کردند.
در ادامه این برنامه از شهرداران برتر تقدیر گردید.


منبع:

1402/09/29
20:16:51
5.0 / 5
293
تگهای خبر: ایمنی , زمینه , زندگی , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری