اردوی پیشرفت در مناطق آزاد اقتصادی

اردوی پیشرفت در مناطق آزاد اقتصادی به گزارش آثارنیوز، مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از زمینه سازی برای ایجاد و توسعه زیرساخت ها و برگزاری اردوهای پیشرفت در این مناطق اطلاع داد.


محمدفرزاد میرزایی قلعه در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با تکیه بر این که مناطق آزاد بستر تعاملی کشور در زمینه های مختلف با جهان پیرامون است، اظهار داشت: تعاملی بودن مناطق آزاد زمینه ای را فراهم نموده است که الگوهای موفق، صنایع های تک، فعالیتهای موثر و... در این مناطق شکل بگیرد که میتوان آنها را مصادیق واقعی حرکت در راه اقتصاد مقاومتی دانست، چون که کلان الگوی حاکم بر مناطق، استفاده از ظرفیتهای داخلی و نگاه به بازار های خارجی بوده و خواهد بود. ازاین رو خیلی مهم است که تلاش نماییم این الگوهای موفق را به جوانان و البته کسب و کارهای فعال در سرزمین اصلی معرفی نماییم.
وی سپس به اردوهای پیشرفت در مناطق آزاد اشاره و بیان نمود: در جهت جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای کشور در زمینه های مختلف بر آنیم که اردوهای پیشرفت را به کمک نهادهای همکار در این مناطق ویژه آغاز نماییم تا بتوانیم با مدل خاصی از سفر، ضمن ایجاد بستر مناسب برای گذران اوقات فراغت، شکل دیگری از گردشگری در چارچوب اردوهای پیشرفت را سامان بدهیم.
میرزایی قلعه اضافه کرد: قرارگیری سیاست های کلان مناطق آزاد در راه اقتصاد مقاومتیِ دولت سیزدهم، فعال شدن تمام ظرفیتهای این مناطق برای هابِ اقتصادی و صنعتی شدن در غرب آسیا را نوید می دهد.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مناطق آزاد را «تیم اقتصاد بین الملل کشور» دانست و از همه کنشگران اقتصادی و اجتماعی برای فعالیت و حل مسائل کشور در بستر مناطق آزاد دعوت کرد.




منبع:

1402/08/19
17:34:17
5.0 / 5
197
تگهای خبر: زمینه , سفر , فرهنگ , قلعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری