معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

انسجام میان گردشگری و میراث فرهنگی باعث رونق صنایع دستی می شود

انسجام میان گردشگری و میراث فرهنگی باعث رونق صنایع دستی می شود آثارنیوز: به گزارش آثارنیوز، اصفهان معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:  نساجی سنتی کشور حاصل هوش و استعداد تاریخی مردم است، صنایع دستی و دست بافته های هنرمندان کاشان همیشه سرآمد بوده و انسجام بین گردشگری با میراث فرهنگی باعث رونق صنایع دستی می شود.



مریم جلالی، امروز(دوشنبه، ۱۵ آبان) در حاشیه گشایش خانه نساجی سنتی کاشان، اظهار داشت: برنامه های ما بر این مقرر است که همه خانه های تاریخی برای نمایش، فروش و آموزش صنایع دستی تجهیز شوند.

وی اضافه کرد: تعداد خانه های تاریخی که در خدمت صنایع دستی قرار گرفته درحال اضافه شدن است و امیدواریم برای گردشگری تجربه محور، گردشگران بتوانند تولید محصول را مشاهده کرده و خاطره خوبی از سفرشان به اماکن تاریخی داشته باشند.

معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد: وجود تعداد زیاد خانه های تاریخی و محلهای گردشگری در شهرستان کاشان، فرصتی است که غرفه هایی برای نمایش آثار هنرمندان صنایع دستی کاشان پیش بینی شود تا با بوجودآوردن این غرفه ها و تسهیلاتی که برای تولید کیفی محصول به هنرمندان عرضه می نماییم باعث ارتقا زنجیره ارزش شده و ابتکاری برای تشویق تقاضاست.

جلالی اشاره کرد: شعبه ای از صندوق کارآفرینی امید که به خریداران صنایع دستی وام عرضه می کند در محلهای فرهنگی و تاریخی مستقر می شود.

همچنین مدیرکل پشتیبانی از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: سال قبل از محل تسهیلات تبصره ۱۸ اعتباری معادل ۹ هزار میلیاردریال در سطح کشور توزیع کردیم و سال جاری هم با صندوق کارآفرینی امید قرارداد عرضه تسهیلات امضا شده است.

محمدحسین عسکرپور، اضافه کرد: رویکرد ما برای پشتیبانی از هنرمندان کاشان ایجاد تعاونی هاست، چونکه نرخ سود بانکی برای تعاونی ها را کاهش داده ایم. در عرصه تولید اگر با ۱۵ درصد تسهیلات پرداخت می شود برای کارگاه های گروهی این نرخ را ۱۲ درصد از محل یارانه ها بیشتر کاهش دادیم.

به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، خانه نساجی سنتی کاشان در خانه محتشمی از آثار مربوط به دوره قاجار افتتاح شد تا با مشارکت بخش خصوصی به عنوان موزه زنده در قسمت های آموزشی و فروشگاه صنایع دستی، کافه، عکاسخانه، کارگاه های آموزش رنگرزی، چله پیچی، بافت انواع پارچه، گلیم، جاجیم، قالی بافی، خیاط خانه و طراحی پارچه و لباس فعال باشد.

کاشان که سال ۱۳۹۷ در شورای ملی صنایع دستی به عنوان شهر ملی نساجی از جانب هیئت داوران انتخاب شده بود شهریور سال جاری با نظر شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی نساجی برگزیده شد و امروز ۱۵ آبان از در آیینی از لوح «شهر کاشان شهر جهانی نساجی» رونمایی گردید.





منبع:

1402/08/16
09:09:13
5.0 / 5
251
تگهای خبر: آموزش , آیین , تاریخ , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری