کشف سکه طلای کمیاب با فلزیاب

کشف سکه طلای کمیاب با فلزیاب آثارنیوز: فردی با بهره گیری از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای تاریخی را کشف کرده است که نام یک حکمران گم نام بر روی آن حکاکی شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، فردی با بهره گیری از دستگاه فلزیاب سکه طلایی را کشف کرده است که در زمان یکی از حکمرانان بریتانیای باستان ضرب شده است که اطلاعات زیادی درباره ی وی در دست نیست و به عنوان یک مرد عصر آهن شناخته می شود که خودرا بسیار قدرتمند تصور می کرد.
این سکه کمیاب که در مارس ۲۰۲۳ در «همپشر» کشف شده بود در ماه سپتامبر در انگلستان به حراج گذاشته شد و به قیمت ۲۰، ۴۰۰ پوند به فروش رسید.
بر روی این سکه طلا نام «Esunertos» با الفبای لاتین حک شده است. بگفته باستان شناسان، قدمت این سکه به حوالی ۵۰ تا ۳۰ قبل از میلاد یعنی بعد از حمله «ژولیوس سزار» به بریتانیا در حوالی ۵۵ تا ۵۴ قبل از میلاد بازمی گردد. «سزار» با وجود دو بار حمله به بریتانیا موفق نشد که کنترل رومی ها بر بریتانیا را دائمی کند. بعد از حمله سال ۴۳ میلادی توسط امیر «کلودیوس» بود که امپراتوری روم برای مدت طولانی بر بخشهایی از بریتانیا مسلط شد.
بگفته کارشناسان، این سکه یکی از سه سکه متقش به نام «Esunertos» است که تا حالا کشف شده اند. هر سه این سکه ها در یک منطقه کشف شده اند و احتمال می رود منطقه ای که تحت حکومت این حکمران بوده است حالا قسمتی از غرب «همپشر» باشد. با اینحال کارشناسان معتقدند نمی توان با اطمینان اعلام نمود که این حکمران خودرا یک «پادشاه» در نظر می گرفته یا خیر.




منبع:

1402/08/09
15:53:14
5.0 / 5
298
تگهای خبر: تاریخ , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری