نگرانی از ریزش برج کج ایتالیا

نگرانی از ریزش برج کج ایتالیا آثارنیوز: آثارنیوز: میدان اطراف برج کج قرون وسطایی بولونیا به سبب ترس از ریزش احتمالی برای چند سال بسته خواهد شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، «متئو لپور»، شهردار شهر بولونیای ایتالیا اعلام نمود: میدان «دی پورتا راوگنانا» برای نجات برج کج قرن دوازدهمین واقع در آن بسته خواهد شد تا عملیات ایمن سازی و بازیابی آن صورت گیرد.
پس از آن که دانشمندان دانشگاه بولونیا افزایش تمایل غیرعادی برج ۴۸ متری «گاریسندا» را، که در کنار برج «آسینلی» با دو برابر ارتفاع قرار دارد تشخیص دادند، این مساله مورد بحث بسیاری در شهر قرار گرفت.
برج «گاریسندا» که چارلز دیکنز را در مسافرت به بولونیا مسحور خود کرده بود، ۴ درجه شیب دارد، این در حالیست که برج کج معروف پیزا در ایتالیا ۳.۹ درجه به یک طرف تمایل دارد. اعتقاد بر این است که این شیب به سبب فرونشست زمین در قرن چهاردهم میلادی روی داده است.
برج از نظر برداشتن تَرک درحال نظارت است و حسگرهایی برای ردیابی هرگونه جابه جایی نصب شده است. مقرر است پایه های آن با مواد جدید محکم شود تا سازه ایمن تر شود. همچین برج مجاور آن، یعنی «آسینلی» که برای ورود بازدیدکنندگان باز بود، نیز بسته شده است.
شورای شهر بولونیا درحال ایجاد یک کمیته ویژه برای نظارت بر بازسازی برج «گاریسندا»ست و شهردار بولونیا نیز اعلام نمود: بدنبال بهترین افراد حرفه ای ممکن در سطح ملی و بین المللی خواهم بود که بتوانند به ما کمک کنند.
در صورتیکه شهردار لحن اطمینان بخشی داشته است، اما قسمتی از افراد نگران فرو ریختن برج هستند.
«کارلو لوکارلی»، نویسنده و فیلمنامه نویس ایتالیایی اظهار داشت: «می ترسم به از دست دادن چیزی که قسمتی از روح شهر است فکر کنم. من همیشه حضور این دو برج را در شهر بدیهی می دانستم.»
«جورجیو دیریتی»، بازیگر و کارگردان سینما نیز در این زمینه اظهار داشت: «از خیلی از منظرها نگران هستم، به ویژه این که این خبر غافلگیرکننده بوده است.»
برج های «گاریسندا» و «آسینلی» به نام خانواده های رقیب که آنها را ساخته اند، نامگذاری شده و اعتقاد بر این است که راهی برای رقابت بر سر قدرت و ثروت بوده است. این دو برج در محل ورودی شهر قرار دارند. «گاریسندا» در ابتدا ۶۰ متر ارتفاع داشت، اما بعد از آغاز به خم شدن، ارتفاع آن کم تر شد.
این برج چندین بار در «کمدی الهی» اثر «دانته» ذکر شده و «چارلز دیکنز» نیز در تصاویر خود از ایتالیا درباره ی آن نوشته است.




منبع:

1402/08/08
14:46:26
5.0 / 5
255
تگهای خبر: حرفه ای , زمینه , مسافرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری