آشکار شدن بقایای تاریخی یک شهر بعد از سیل

آشکار شدن بقایای تاریخی یک شهر بعد از سیل به گزارش آثارنیوز، فاجعه سیل لیبی که به یک شهر باستانی صدمه رسانده بود، بقایای تاریخی یک شهر یونانی را هم آشکار کرد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از رویترز، سیلی که ماه گذشته در «لیبی» جان هزاران نفر را گرفت و به بقایای شهر باستانی «سیرنه» لطمه زد، با شستن و جابه جا کردن سنگ ها و خاک، بخش های جدیدی از ویرانه های باستانی این شهر یونانی را در معرض دید قرار داد.
طوفان «دانیل» امکان دارد سبب بارش یک متر باران روی تپه های شرق لیبی شده باشد، که به قول دانشمندان از زمان آغاز ثبت رکوردها در اواسط قرن نوزدهم تابحال بی سابقه بوده است. زمانیکه گزارشگران «رویترز» هفته گذشته از این محوطه بازدید کردند، آب همچنان در این مکان در جریان بود.
به قول «عادل بوفجرا»، مسئول بخش آثار باستانی «سرینه»، سیل سبب انباشته شدن گل و لای در حمام های در ارتباط با دوران یونانی این شهر باستانی شده است و باید پاکسازی تخصصی صورت گیرد. مسؤلان اخطار دادند باآنکه خسارات تابحال اندک بوده، اما سیل امکان دارد به فرونشستی منجر شده باشد که بعدا می تواند یکی از بناهای تاریخی را واژگون کند.
«بوفجرا» اظهار داشت: در حالیکه سیل ویرانه های زیبای «سیرینه» را با خطرات زیادی مواجه کرده است، آب همینطور یک سیستم زهکشی رومی را که قبلا ناشناخته بود آشکار کرده است.
«سیرنه» یک مستعمره یونان و یکی از شهر های اصلی جهان یونان باستان بود، تا این که در سال ۳۶۵ میلادی زلزله آنرا ویران کرد.




منبع:

1402/07/16
17:20:21
5.0 / 5
301
تگهای خبر: باستانی , بنا , تاریخ , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری