مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

بازسازی مسجد قنبرآباد ماسوله با اعتبار ۲۰ میلیاردی

بازسازی مسجد قنبرآباد ماسوله با اعتبار ۲۰ میلیاردی به گزارش آثارنیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد شهر تاریخی ماسوله با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیاردریالی اطلاع داد.



ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه قابلیت های گردشگری و تاریخی گیلان این استان را جزو مناطق پرجاذبه در حوزه گردشگری تبدیل نموده است از مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد شهر تاریخی ماسوله اطلاع داد.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: با اختصاص نزدیک به ۲۰ میلیاردریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح عملیات مرمت و بازسازی مسجد قنبرآباد ماسوله در دستور کار قرار گرفته است.
وی یکی مباحث اصلی مطروحه در جلسه شورای راهبردی ماسوله را مسجد قنبرآباد و چگونگی مرمت و بازسازی آن برشمرد و اظهار داشت: با توجه به این که مسجد مذکور یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین بناهای شهرک تاریخی ماسوله می باشد، به اتفاق آرا مقرر شد با رفتن به اسناد و مدارک تاریخی روند مرمت مسجد قنبرآباد در قالب ضوابط و مقررات صورت پذیرد.
جهانی، پاسداشت بناهای تاریخی و ساماندهی آنرا یکی از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی دانست و بیان نمود: با تسریع در روند بازسازی میتوان نسبت به بهره برداری از بنای تاریخی و استفاده بهنگام از آن اقدامات لازم صورت داد.


منبع:

1402/06/18
12:00:44
5.0 / 5
304
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری