در مسیر اربعین...

قصرشیرین آخرین شهر در راه تردد زائرین

قصرشیرین آخرین شهر در راه تردد زائرین به گزارش آثارنیوز، کرمانشاه شهرستان مرزی قصرشیرین به عنوان آخرین شهر در راه تردد زائرین در استان کرمانشاه، اینروزها میزبان زائرین بسیاری است که از مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوند.


بهرنگ بابایی رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حضور گسترده زوار اربعین حسینی در این شهرستان، اظهار داشت: در این شهرستان ۱۰۵۰ تخت اقامتی برای اسکان وجود دارد که از این تعداد ۸۵۰ تخت برای پذیرش زوار اربعین حسینی آماده شده است.
وی ادامه داد: از روزهای گذشته که پیک سفر زوار عتبات عالیات را داشته ایم، ۹۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل های این شهرستان تکمیل شده است.
رییس میراث فرهنگی قصرشیرین با اعلان اینکه امسال استقبال زوار حسینی از مرز خسروی بسیار عالی است، عنوان کرد: بنظر می رسد با زیرساخت های مناسب ایجاد شده، ۲۴ ساعته شدن مرز، افزایش پارکینگ ها و... نسبت به سال قبل افزایش ۲.۵ برابری تردد را از این مرز داشته باشیم.
وی ادامه افزود: تمام دستگاه های مربوطه استانی و شهرستانی در تلاشند تا میزبانی شایسته ای را از زوار اربعین حسینی در مرز خسروی داشته باشند.
بابایی اضافه کرد: میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین هم تلاش می کند تا از حضور این زوار حسینی که گردشگران مذهبی هستند، بهره برده و به معرفی بیشتر این شهرستان بپردازد.
وی یادآورشد: در این راستا، بروشورهایی را به واحدهای اقامتی، سفره خانه ها و حتی موکب های شهرستان داده ایم تا در اختیار زوار قرار دهند. در این بروشورها نقشه مسیر تردد زوار از ورودی استان تا نقطه صفر مرزی در خسروی و از خسروی تا شهرهای مذهبی عراق با ذکر مسافت و نیز معرفی با اهمیت ترین و شاخص ترین جاذبه های گردشگری استان آمده است.
رییس میراث فرهنگی قصرشیرین افزود: از آنجا که اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار بهترین زمان برای مسافرت به قصرشیرین است، پس اهتمام می نماییم تا با معرفی این شهرستان گردشگران را تشویق نماییم در این زمان به قصرشیرین سفر کنند.
وی افزود: مجموعه تاریخی ساسانی شامل چهار اثر شاخص عمارت خسرو، آتشکده چارقاپی، کانال آبرسانی و عمارت بان قلعه از با اهمیت ترین جاذبه های تاریخی قصرشیرین هستند.
بابایی اشاره کرد: همین طور منطقه نمونه چم امام حسن(ع) با سه چشمه آبگرم، رودخانه الوند، نخلستان ها و باغات مرکبات حاشیه رودخانه از دیگر جاذبه های مهم این شهرستان است که زوار اربعین حسینی در روزهای نوروز می توانند با سفر به قصرشیرین زیبایی های آنها را ببینند.




منبع:

1402/06/08
06:42:39
5.0 / 5
326
تگهای خبر: اقامت , تاریخ , جاذبه های تاریخی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری