مدیر امور حقوقی اداره كل میراث فرهنگی اصفهان:

چهارسوی ضرابخانه بازار قیصریه اصفهان بعد از ۶۰ سال رفع تصرف شد

چهارسوی ضرابخانه بازار قیصریه اصفهان بعد از ۶۰ سال رفع تصرف شد به گزارش آثارنیوز، مدیر امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از آزادسازی فضاهای عمومی و تاریخی چهارسوی بزرگ ضرابخانه بازار قیصریه بعد از ۶۰ سال اطلاع داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، امیر قطبی عنوان کرد: با عنایت به گستردگی مجموعه تاریخی بازار قیصریه اصفهان در خلال دهه های گذشته قسمتهایی از مشاعات و فضاهای عمومی و تاریخی این مجموعه عظیم با بیشتر از چهارصد سال قدمت به صورت غیرقانونی به تصرف برخی بازاریان درآمده بود و در این فضاها اقدام به ایجاد فروشگاه کرده بودند.
مدیر امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: حوزه حقوقی این اداره کل پارسال با ایجاد پرونده های قضایی ضد این افراد تلاش شد تا این فضاهای عمومی را آزادسازی کند.
وی اضافه کرد: چهارسوی بزرگ ضرابخانه که بعنوان بزرگ ترین چهارسوی بازار عظیم قیصریه که در روزگار صفوی محل ضرب مسکوکات ایران بود، در چهار نقطه از ۶۰ سال قبل توسط برخی بازاریان تصرف شده و بعد از ایجاد چهار فروشگاه، طی این مدت طولانی نقل و انتقالات گوناگونی هم روی آن صورت پذیرفته بود.
قطبی افزود: بعد از طی مراحل قانونی و صدور احکام قضایی مختلف با همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت و حوزه امانی اداره کل موفق به رفع تصرف یک به یک این فضاها شد، بگونه ای که آخرین فضای تصرف شده هم روز گذشته آزاد و فضاهای تاریخی و سکوهای عظیم پیرنشین این چهارسو به عنوان بزرگ ترین فضای تاریخی بازار عظیم قیصریه اصفهان بعد از ۶۰ سال به صورت کامل آزادسازی شد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، بازار عظیم و تاریخی قیصریه اصفهان در ضلع شمالی مجموعه جهانی میدان نقش جهان واقع شده و با بیشتر از ۸.۵ کیلومتر فضای مسقف بعنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای تاریخی جهان شناخته می شود.

1402/05/24
07:45:53
5.0 / 5
255
تگهای خبر: تاریخ , حقوقی , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری