کشف قدیمی ترین نقاشی یک کشور

کشف قدیمی ترین نقاشی یک کشور به گزارش آثارنیوز، باستان شناسان یک گرافیتی متعلق به عصر وایکینگ ها را در ایسلند کشف کرده اند که قدیمی ترین نقاشی این کشور به حساب می آید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از لایوساینس، باستان شناسان در ایسلند قدیمی ترین نقاشی این کشور، که یک گرافیتی وایکینگی را روی یک تکه سنگ است از دل خاک بیرون کشیدند. این گرافیتی در واقع نوعی قایق را به تصویر می کشد.
کاوشگران، این گرافیتی را در بقایای یک خانه تاریخی واقع در شرق ایسلند کشف کردند. این طرح روی یک تکه سنگ سفالی ۲.۵ سانتی متری حکاکی شده است و قدمت آن به حوالی ۸۰۰ میلادی بازمی گردد.
طراحی این قایق کامل نیست، اما به نظر می آید قایق رایج وایکینگ ها را به تصویر کشیده است. این حکاکی یک بادبان، خط های عمودی، یک طناب و بخشی از بدنه کشتی را نشان داده است.
کشف گرافیتی قایق های عصر وایکینگ در اسکاندیناوی غیرمعمول نیست و این نوع گرافیتی ها اغلب روی تکه استخوان، سنگ و الوار خلق می شدند.
این تکه سنگ سفالی فقط یکی از چند اثر تاریخی است که در بقایای خانه تاریخی مذکور کشف شده است. تاریخ گذاری رادیوکربن نشان می هد که وایکینگ ها در طول سه مرحله در این خانه زندگی و آنرا بازسازی کرده اند؛ قبل از ۸۰۰ میلادی، کمی پس از ۸۰۰ میلادی و در نهایت در نیمه دوم ۸۰۰ میلادی. این تاریخ ها با زمان ورود وایکینگ ها به ایسلند مطابقت دارد.




منبع:

1402/04/18
09:01:52
5.0 / 5
356
تگهای خبر: تاریخ , تصویر , زندگی , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری