ضرغامی :

مهمونی ده کیلومتری فرصت شرکت در شادی ملی است

مهمونی ده کیلومتری فرصت شرکت در شادی ملی است به گزارش آثارنیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: رویدادهایی همچون مهمونی ده کلیومتری مردم ما را در مناسبت های شاد گرد هم می آورد تا همه در یک شادی ملی شریک شوند.



عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با برگزاری رویداد «مهمونی ۱۰ کیلومتری» در پایتخت و کلان شهر های دیگر بمناسبت عید غدیر اظهار داشت: شخصاً طرفدار اقدامات رویدادمحور هستم بخصوص برنامه های شادی آوری که مردم به واسطه آن بهانه ای پیدا کنند که در صحنه اجتماعی حضور پیدا کنند و نشاط در بین آنها و جامعه افزایش پیدا کند. در این خصوص تا جایی که بتوانیم در مجموعه وزارت خانه هم تلاش می نماییم این اقدامات را دنبال نماییم و برنامه ریزی لازم را برای توسعه آنها انجام دهیم.
وی با تکیه بر این که شادپیمایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری» برنامه و ایده بسیار خوبی است، بیان نمود: سال قبل در این رویداد حاضر شدم و شخصاً شاهد فضای نشاط آور این جشن بودم که برنامه های بسیار خوبی در آن تدارک دیده شده بود. سال جاری هم برنامه ریزی در سطح ملی و گسترده انجام گرفته و به نظر می آید نتیجه بسیار خوبی رقم خواهد خورد.
وزیر میراث فرهنگی ضمن اشاره به این که همه ما برای برگزاری هرچه بهتر این جشن مسئولیت داریم، اظهار نمود: اساسا از تمام توانمندی ها استفاده می شود تا این جشن خاطره خوبی برای مردم رقم بزند.
ضرغامی با اشاره به اینکه اضافه شدن رویدادهای شادی آور و نشاط افزا به آئین های مذهبی کشور اتفاق خیلی خوب و مبارکی است، تصریح کرد: ما باید این مسیر را دنبال کنیم؛ شادی و غم ما باید تناسب و توازن داشته باشد. متأسفانه میتوان گفت غم ما بیشتر از شادی ما است؛ شاید به علت آنکه کسانی که در زمینه تولید آثار حزن انگیز فعالیت می کردند حرفه ای بودند و بهتر می توانستند کار کنند این در شرایطی است که تولیدکنندگان شادی پیشاپیش متهم می شوند؛ به صورتی که اگر کسی تولید شادی و نشاط می کند قبل از هر چیز با علامت های سوال مواجه می شود و از او می پرسند که این چه بود که گفتید و این چه کاری بود که کردید!؟
وی خاطرنشان کرد: ازاین رو باید میان غم و شادی تعادل ایجاد نماییم تا حال و هوای بهتری در جامعه داشته باشیم.
ضرغامی در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری چنین رویدادهایی به رفع دوقطبی ها در بین مردم کمک خواهد کرد؟، اظهار نمود: حتما برگزاری چنین برنامه هایی که تولید شادی دارند می تواند دوقطبی ها را بکاهد و حتما به حل آن کمک می کند؛ این رویدادها مردم ما را در مناسبت های شاد گرد هم می آورد تا همه در یک شادی ملی شریک شوند. ازاین رو برگزاری این شادپیمایی ها حتما در مرتفع ساختن صدمه های گذشته مؤثر است.


منبع:

1402/04/17
09:32:20
5.0 / 5
361
تگهای خبر: آئین , حرفه ای , زمینه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری