معاون گردشگری اداره كل میراث خوزستان خبر داد؛

پیگیری طرح تشکیل دبیرخانه گردشگری کشورهای خلیج فارس در خوزستان

پیگیری طرح تشکیل دبیرخانه گردشگری کشورهای خلیج فارس در خوزستان آثارنیوز: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از پیگیری طرح تشکیل دبیرخانه گردشگری ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس در این استان آگاهی داد.


جمال عامری نسب در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: استان خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس اشتراکات فرهنگی و زبانی دارد که همین موضوع مهم می تواند زمینه همکاری در حوزه صنعت گردشگری را بین این کشورها با ایران فراهم آورد.
وی خوزستان را پُل گردشگری ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس قلمداد کرد و اضافه کرد: فرودگاه های بین المللی، مسیل اروند رود، رودخانه کارون، آثار میراث جهانی، گردشگری (آبی، روستایی، سلامت و …)، صنایع دستی و فرهنگ بومی محلی مُهر تأییدی بر فراهم بودن بستر در استان خوزستان است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان عنوان کرد: هفته جاری دیداری با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وی داشتیم و طرح مطالعاتی «دبیرخانه گردشگری ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس در استان خوزستان» را به معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه دادیم و منتظر پاسخ وزارتخانه در این خصوص هستیم.
عامری نسب با اعلان اینکه نگاه وزارت میراث به استان خوزستان مثبت است، اشاره کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان آمادگی لازم را برای استقرار دبیرخانه گردشگری ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و معتقدیم تحقق آن سبب توسعه صنعت گردشگری برای کل کشورمان خواهد شد.

1402/04/15
15:38:02
5.0 / 5
390
تگهای خبر: روستا , زمینه , صنایع دستی , صنعت گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری