رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی عنوان كرد

از اشتباه درباره ی آنتالیا تا بی بندوبار نبودن گردشگر

از اشتباه درباره ی آنتالیا تا بی بندوبار نبودن گردشگر به گزارش آثارنیوز، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، ممنوعیت پروازهای ایرانی به آنتالیا را یک سیاست غلط دانست و درباره ی انتقادهایی که به سفر روس ها به ایران می شود، اظهار داشت: گردشگر به مدلول بی بند و باری نیست.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حرمت الله رفیعی درباره ی فرصت سوزی هایی که پروازهای واسطه در صنعت گردشگری ایجاد کرده است، به تجربه ناموفق و پرچالش ممنوعیت پروازهای ایرانی به مقصد آنتالیا اشاره نمود و اضافه کرد: ممنوعیت پروازهای ایرانی به آنتالیا فقط مشمول هزینه اضافی و مشقت مسافران شده است. بارها در این زمینه با بخش دولتی و نهادهای امنیتی مکاتبه کردم که از این سیاست غلط برگردند؛ چونکه این تصمیم فقط پروازهای ترکیه را منتفع کرده است. چرا مردم ایران باید هزینه آباد کردن شهرهای کوچک ترکیه را بدهند، درحالی که برای رسیدن به یک مقصد به سختی و مشقت بیفتند؟
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در ادامه به مذاکراتی که بتازگی با بخش گردشگری روسیه انجام شده است، اشاره نمود و اضافه کرد: این مذاکرات زیر نظر دولت روسیه با وزیر توسعه اقتصاد این کشور انجام شد. البته اگر دولتمردان در این دیدارها باشند بیشتر افتخار می کنم ولی دولت بطور معمول وقتی هست بخش خصوصی را کاره ای نمی داند. قرار بود تفاهم نامه ای با دعوت از آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ و بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی ـ امضا شود، که البته در این سفر فقط آقای بذرپاش حضور داشت. در ادامه سفر هیأت روس به ایران نیز پیشنهادهایی درباره ی اجاره کردن سالانه هواپیما و مشارکت ایران در ساخت یک هواپیمای جدید از نوع جت مسافربری ۱۰۰ نفره به روسیه مطرح گردیده است.
رفیعی در ادامه از پیگیری برای تشکیل اتحادیه صنفی با کشورهای هدف گردشگری ایران آگاهی داد و اظهار داشت: از کشورهایی که با آنها مراودات توریستی داریم و سهم عمده گردشگر جهان را تامین می کنند، مثل چین، روسیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، ترکیه، عراق، هند و پاکستان دعوت شده تا در ایران جمع شوند. البته مذاکرات به عاقبت رسیدن این گردهمایی زمان بر خواهد بود، اما می خواهیم پیمانی با این کشورها ببندیم و اتحادیه صنفی با حضور این کشورها را در ایران شکل دهیم. فعلا با ترکیه، روسیه و قزاقستان مذاکره شده است.

توریست روس دنبال بی بند و باری در ایران نیست
او سپس اشاره ای به سفر روس ها به ایران داشت و اظهار داشت: همیشه به سفر روس ها به ایران نقد وارد شده است، که ایران مقصد مناسبی برای آنها نیست، البته مخالف این نظر را دارم، چون الان روس ها پشت هم در حال سفر به ایران هستند. توریستی که از روسیه می آید از سفر به ایران راضی است و خودشان هم ایران را تبلیغ می کنند چون باتوجه به شرایطی که الان روس ها در جهان دارند، بهترین فرصت است که ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.
رفیعی همین طور اظهار داشت: البته ما که استاد فرصت سوزی هستیم؛ گردشگر روس آمادگی سفر دارد، حدود پنج میلیون نفر از روسیه به ترکیه می روند، گردشگر که فقط ساحل نمی رود. مدلول گردشگر بی بند و باری نیست. گردشگر می داند کجا می رود. در کشور خودش آزادی تمام را دارد. ما هم که الان خیلی معذوریت برای گردشگر ها نداریم. از طرفی برخی از استانهای روسیه تمایل دارند از مراکز مذهبی ما بهره گیرند.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران سپس بیان کرد: فکر می کنم دوستان ما در دولت اراده ای برای گردشگری ندارند و اهمیتی برای گردشگری قائل نیستند. یک سفیر خارجی که به ایران می آید بمحض ارائه استوارنامه با بخش خصوصی جلسه می گذارد که چقدر گردشگر از ایران می فرستید. کدام سفیر ایرانی این کار را انجام می دهد؟



چطور شد که عقب گرد داشتیم؟


او افزود: نزدیک به سه سال است تفاهم لغو روادید با روسیه امضا شده، اما چرا تا الان اجرا نشده است؟ کوتاهی و قصور شده است. بخش خصوصی یک بخش از مسیر را می تواند برود، اما دولت ها باید همراه باشند. چرا دولت در قانون برنامه هفتم توسعه در آمار جذب توریست خارجی عقب گرد داشته است؟ در برنامه هدف روی جذب ۱۵ میلیون توریست است، درحالی که در چشم انداز بیست ساله که زودتر از برنامه هفتم توسعه تمام می شود، هدف جذب ۲۰ میلیون توریست بود. چطور شد که عقب گرد داشتیم؟ اگر دولت همراه باشد، به آسانی می توان این بازارهای گردشگری را به دست آورد. این که ما مدام جلسه های گوناگون داشته باشیم و دولت همراهی نکند به نتیجه نمی رسیم، کارنامه بخش دولتی گردشگری هم که در اکسپو، جام جهانی و تابستان مشخص است، ما بازنده بودیم.

کمک کنید هزینه سفر واقعی شود
رفیعی در ادامه این جلسه خبری به گرانی هتل و هواپیما در ایران اشاره نمود و آنرا عامل مؤثری در کاهش سفر خارجی ها به ایران دانست و اظهار داشت: خدمات سفر هوایی و اقامت در ایران به نسبت دنیا گران است، اما چرا برای مردم گردن کشی می نماییم و آنها را اتوبوس سوار خطاب می کنیم؟
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اشاره کرد: هزینه سفر باید در ایران ارزان شود. وزیر راه شروع طوفانی درمورد قیمت بلیت هواپیما داشت، ولی بلا فاصله کوتاه آمد. کمک کنید تا هزینه سفر در جایگاه خود قرار گیرد.




منبع:

1402/04/12
07:11:16
5.0 / 5
360
تگهای خبر: اقامت , پرواز , توریست , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری