پاسخ استانداری فارس به نظرات کاربران فضای مجازی پیرامون ماجرای حافظیه شیراز

پاسخ استانداری فارس به نظرات کاربران فضای مجازی پیرامون ماجرای حافظیه شیراز به گزارش آثارنیوز، فارس به دنبال واکنش های متفاوت از جانب کاربران فضای مجازی پیرامون ماجرای حافظیه شیراز و شیوه مواجهه مسؤلان در فارس با این مساله، روابط عمومی استانداری فارس، اطلاعیه صادر و با عرضه توضیحاتی، برای تبیین افکار عمومی اقدام نمود.


اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در اطلاعیه ای ضمن اشاره به مباحث اخیر پیش آمده در حافظیه شیراز اعلام نمود: استفاده از محیط زیبای اماکن تاریخی و بهره مندی از آثار آن در همه جای دنیا اصول مشخصی دارد و هیچ گاه این اماکن، محل التقاط فرهنگی نمی شود و وظیفه متولی و حاکمیت حفظ شرایط مناسب و عمل به مقررات کشور است.
به گزارش آثارنیوز به نقل از استانداری فارس، در این اطلاعیه آمده است: شیراز دارالعلم فارس و مهد تمدن کهن ایرانی و پایتخت بزرگ ایران در دوره های مختلف تاریخی، دارای فرهنگی اصیل، مردمانی نجیب و سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است که لازم است وجوه مختلف تمدنی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهر و استان حفظ و مورد احترام مهمانان قرار گیرد و مسؤلان در حفظ و تکریم شئون استان اهتمام داشته باشند.
در ادامه این اطلاعیه بیان شده است: فیلم انتشار یافته نه منطبق با فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی ما بود و نه در شرایط کنونی جامعه امری عادی بود. تلاش هنجارشکنان برای تغییر فضای دل انگیز، عرفانی و آرام حافظیه که در مناسبت های ملی و مذهبی پذیرای اقشار مختلف مردم با هر فکر و عقیده ای در کنار هم است، بر کسی پوشیده نیست و تمرکز رسانه های بیگانه و حرکت های مختلف برخی افراد معلوم الحال؛ حوادث قبح شکنی و عفت زدایی جریان جشن های ۲۵۰۰ ساله و تکرار جهت زمینه سازی آنرا به ذهن متبادر می سازد.
روابط عمومی استانداری فارس در ادامه اعلام نموده است: همواره امنیت روحی ـ روانی و اخلاقی و توجه به شرایط فرهنگی هر منطقه و بوم گردشگری، عامل جذب گردشگر و توریست می باشد؛ بنابراین انتظار ایجاد فضایی منضبط، امن، آرام و فرهنگی ضرورتی است که مورد مطالبه اکثریت مراجعین به حافظیه و دیگر اماکن تاریخی است.
در قسمت دیگری از این اطلاعیه آمده است: در کشور جمهوری اسلامی دستگاه قضایی دارای استقلال در تصمیم و اجرای حکم است و بر همگان تمکین از احکام قضایی فرض است؛ در ماجرای حافظیه اصرار مدیریت ارشد استان عدم بازداشت مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری فارس و حفظ حرمت ایشان بود که مورد قبول دستگاه محترم قضایی هم قرار گرفت و هر صاحب کمترین اطلاعی از قوانین کشور می داند که اصولاً قوه مجریه و مدیریت اجرایی ارشد استان نمی تواند حکم بازداشت احدی یا ممنوع الکار شدن فردی را صادر کند.
در ادامه این اطلاعیه آورده شده است: ساعاتی بعد از آغاز تحقیقات در مورد حواشی مبحث حافظیه، برخی رسانه ها اخباری در خصوص دستگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان را منتشر ساختند که این برخلاف حقیقت بود. استاندار فارس در مصاحبه ای تنها خبر رسیدگی قضایی به پرونده و متن ابلاغیه قضایی را بعنوان روایت اول، اظهار داشت تا امکان سو استفاده و خبرسازی های دیگری که سناریو پردازان، آنرا آغاز نموده بودند، فراهم نگردد.
روابط عمومی استانداری فارس در ادامه بیان کرده است: باآنکه عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و سایردستگاهها همواره تحت نظارت و ارزیابی استانداری و دستگاههای حاکمیتی است و با هرگونه اختلال یا کم کاری و قصور و تقصیر به صورت قانونی برخورد می شود؛ اما شیوه عملکرد تیم مدیریتی استان، حفظ حرمت افراد، توجه به سوابق و عملکرد قبل و حاضرو پشتیبانی از مدیران توانمند و کوشاست و در این گونه موارد، هیچ نوع رفتار خلاف شرع و اخلاق اسلامی انجام نمی گیرد.
در قسمت دیگری از این اطلاعیه گفته شده است: لازم است علاقه مندان و اصحاب محترم رسانه که همواره آبادانی و آرامش استان، آرمان آنان است، با روایت دقیق و منصفانه حوادث و تحقیق درباره مسائل مطرح شده؛ اطلاعات خویش را از منابع اصلی و رسمی دریافت نمایند تا ضمن قرار گرفتن در جریان صحیح و دقیق اطلاعات، با نگاه منصفانه و نقادانه خود عامل پیشرفت استان باشند.
در قسمت پایانی این اطلاعیه آمده است: همگان اطمینان داشته باشند مدیریت استان فارس به تأسی از فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی خویش را متعهد به رفع مشکلات اقتصادی استان می داند و تلاش در جهت توسعه و آبادانی و اشتغال را اولویت اصلی خود قرار داده است. همینطور دفاع از امنیت اعتقادی و اخلاقی جامعه مسلمان ایرانی هم از وظائف غیر قابل انکار خود قلمداد می نماید.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، انتشار فیلمی از یک مراسم خواستگاری در جوار آرامگاه حافظ، در فضای مجازی و اقدامات اجرایی شده از جانب مسؤلان در فارس، واکنش های مختلف و متفاوتی را از جانب کاربران شبکه های مختلف به دنبال داشت.



1402/03/18
16:35:50
5.0 / 5
305
تگهای خبر: بنا , تاریخ , تمدن , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری