مدیركل میراث فرهنگی گیلان:

عامل اصلی تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی پیگیری قضایی می شود

عامل اصلی تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی پیگیری قضایی می شود به گزارش آثارنیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تکیه بر این که برای تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی هیچ مجوزی صادر نشده است، اظهار داشت: عامل این تخریب پیگیری قضایی می شود.



ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: قابلیت های گردشگری و تاریخی گیلان در ابعاد مختلف مورد واکاوی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه با عامل اصلی تخریب بنای هتل تهران برخورد می شود، اضافه کرد: در مورد تخریب این اثر هیچ گونه مجوزی از جانب میراث فرهنگی صادر نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن اشاره به جزئیات بیشتر تخریب بنای هتل تهران افزود: در آخرین مکاتبه که از جانب دستگاههای اجرایی شهرستان بندر انزلی مبحث رفع خطر بنا عنوان شد، این اداره کل مطابق با نقشه ها صراحتاً به حفظ پوسته ساختمان بر مبنای فناوری جدید تاکید کرده است.
جهانی ضمن اشاره به تشکیل جلسات و بازدیدهای مختلف از بنای تاریخی هتل تهران بیان نمود: اداره کل میراث فرهنگی تحت هیچ شرایطی نسبت به عمل ارتکابی خلاف قوانین و ضوابط ابلاغی کوتاه نخواهد آمد.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری انزلی در جهت احترام به درخواست های به حق فرهنگ دوستان و میراث فرهنگی (تا تعیین تکلیف نهایی مبحث در مراجع محترم قضائی) از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز خودداری کرده و هر عملی باید تنها بر مبنای ضوابط و موافقت کتبی میراث فرهنگی صورت پذیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تکیه بر این که بنای تخریب شده باید به اصل خودش برگردد، اظهار داشت: بر مبنای قوانین بنای تخریب شده بدون افزایش ارتفاع و بر مبنای مستندات قدیمی موجود ساخته شود.
جهانی با تکیه بر پیگیری قضایی عامل اصلی تخریب بنای تاریخی هتل تهران بیان نمود: مجازات برای نابودکنندگان هویت ملی و آثار تاریخی پرارزش مورد تاکید میراث فرهنگی است.

1402/03/17
09:19:45
5.0 / 5
408
تگهای خبر: آثار تاریخی , بنا , بنای تاریخی , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری