یك مسئول خبر داد:

اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی

اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل موزه حیات وحش خراسان شمالی به گزارش آثارنیوز، خراسان شمالی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل موزه حیات وحش در این استان اطلاع داد.


رضا شکاریان در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به این که موزه حیات وحش یکی از پروژه هایی بوده که روند ساخت آن از سال ۹۲ در بجنورد متوقف گردید و از آن مدت تابحال به صورت نیمه کاره در پارک باباامان بجنورد رها شده است، اظهار نمود: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، برای تکمیل این پروژه مبلغ ۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.
وی اظهار داشت: طبق مصوبه به تصویب رسیده، این اعتبار به صورت مرحله به مرحله اختصاص می یابد که هم اکنون مرحله اول این اعتبار اختصاص یافته است.
شکاریان اضافه کرد: حالا درحال پیمودن مراحل اداری این پروژه هستیم تا عملیات اجرایی آنرا آغاز نماییم.
وی ضمن اشاره به این که خراسان شمالی به لحاظ برخورداری از گونه های گیاهی و حیوانی از تنوع خیلی زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی ۱۰ درصد پارک های ملی کشور را داراست و در آن مناطق شکار ممنوع، مناطق حفاظت شده و... وجود دارد و از طرفی در این استان از گونه پلنگ گرفته تا یوزپلنگ در آنرا میتوان به خوبی و وفور مشاهده کرد اما متاسفانه از داشتن موزه حیات وحش بی بهره است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: موزه حیات وحش در بجنورد الان تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ساخت مابقی آن هم اعتبار مورد نیاز به صورت مرحله به مرحله اختصاص می یابد.
وی در ارتباط با سند این پروژه هم بیان نمود: پیگیری های لازم و قانونی برای دریافت سند این پروژه به نام محیط زیست در حال انجام می باشد.
قابل ذکر است ساخت موزه حیات وحش پردیسان در پارک ملی باباامان بجنورد از سال ۸۶ آغاز و در سال ۹۲ متوقف شده است. این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی متوقف گردید در حالیکه برای ساخت آن ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.
مسؤلان علت متوقف شدن این پروژه را اختصاص نیافتن اعتبار اعلام نموده اند.




منبع:

1402/03/02
12:34:42
5.0 / 5
381
تگهای خبر: سفر , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری