انعقاد تفاهمنامه همکاری بین میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد کرمان

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد کرمان به گزارش آثارنیوز، کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: تفاهمنامه همکاریهای مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و میراث فرهنگی کرمان منعقد گردید.


فریدون فعالی امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در نشست با رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برای اجرای طرح های مرمتی نیاز به پشتوانه مطالعاتی و همین طور پژوهش های علمی دارد که دراین زمینه دانشگاه آزاد می تواند کمک زیادی به این اداره کل کند.
او اضافه کرد: درباب مرمت یک بنای تاریخی و ایجاد زیرساخت های گردشگری نگاه علمی دانشگاهیان و نگاه تخصصی میراث فرهنگی بسیار متفاوت می باشد که باید این نگاه ها همسو شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان کرمان به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه باهنر و و نتایج مطلوب آن در عرصه میراث فرهنگی اشاره نمود و اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه آزاد کرمان نیز با هدف استفاده از منابع و ظرفیت های موجود طرفین برای ارتقاء سطح همکاری دوجانبه، صیانت از آثار باارزش فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی، استفاده از توانایی های جامعه دانشگاهی و همین طور ارتباط و تبادل امکانات و اطلاعات علمی و پژوهشی است.
فعالی از ایجاد ارتباطات علمی بوسیله دوره های آموزشی، کارگاه ها، سمینارها و نمایشگاه های علمی، تحقیقاتی مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی کرمان آگاهی داد و اشاره کرد: استفاده بهینه از ظرفیت های انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشجویی از دیگر مواردیست که در تفاهمنامه مذکور آورده شده است.




منبع:

1402/02/28
15:48:51
5.0 / 5
322
تگهای خبر: آموزش , بنا , بنای تاریخی , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری