توافق ایران و عربستان فصلی نو در گردشگری،

مشکلی در زیرساخت های شهری مشهد برای پذیرایی از زائرین عرب زبان وجود ندارد

مشکلی در زیرساخت های شهری مشهد برای پذیرایی از زائرین عرب زبان وجود ندارد به گزارش آثارنیوز، خراسان رضوی رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی ضمن اشاره به وضعیت زیرساخت های مشهد برای پذیرایی از زائرین عرب زبان اظهار داشت: اصلا نگران زیرساخت های شهری نیستیم، چونکه مشکلی در این حوزه نداریم و تمامی هتل های ما آماده پذیرایی از زائرین عربستانی هستند.



محمود مادرشاهیان در گفتگو با ایسنا در مورد توافق ایران و عربستان و تأثیر آن بر اقتصاد زیارت گردشگری اظهار نمود: هم اکنون حضور زائرین عربستان که بوجود آمده و درحال تقویت و تفاهمات است تأثیر بسیار مثبتی بخصوص در اقتصاد شهرهای زیارتی و گردشگری خواهد داشت. همینطور حضور گردشگران عربستانی به ایران، تحول بسیار زیادی را در وضع اقتصادی کشور ایجاد خواهد نمود. همینطور این رویداد یکی از دستاوردهای خوبی است که اقتصاد ما را دگرگون و تقویت خواهد نمود.

حضور گردشگران عرب زبان، ۱۸۰ شغل وابسته را به وجود می آورد

وی اضافه کرد: هر زائر و گردشگری که به ایران و شهرهای زیارتی سفر می کند، ۱۸۰ شغل وابسته را به وجود می آورد که این حضور منافع بسیار خوبی را به وجود خواهد آورد و وضعیت رکود اقتصادی این شغل ها بهتر خواهد شد. در دورانی که عربستان حضور داشت؛ خیلی از هتل های ۴ یا ۵ ستاره بسیار رونق داشتند و همیشه در سطح بالا بودند و الان که بعد از سال ها مجدد حضور عرب زبانان را داریم، بطور قطع هتل ها رونق خواهد گرفت و سطح اشغال زائرین را در هتل های خود خواهند داشت که این امر کمک شایانی به وضعیت اشتغال زایی و کارآفرینی می کند.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توافق ایران و عربستان می تواند زائرین زیادی را به شهرهای زیارتی خصوصا مشهد بکشاند و این امر به بیکاری جامعه کمک خواهد کرد، چونکه زمانی که زائرین به مشهد مشرف می شوند، احتیاج به نیروهای بیشتری برای این تعداد شغل داریم که این امر می تواند به اشتغال زایی ما کمک نماید. به اعتقاد من حضور گردشگران عرب زبان در تفرجگاه ها، بازارها و خرید برندهای لوکس به رونق اقتصاد و بهبود کسب و کار در مشهد کمک خواهد نمود.
عکس از آرشیو

1402/02/24
13:53:54
5.0 / 5
456
تگهای خبر: خرید , زمینه , سفر , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری