مدیركل میراث فرهنگی استان:

بارش های شدید صدمه ای به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است

بارش های شدید صدمه ای به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است آثارنیوز: لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از عدم خسارت به ابنیه تاریخی در پی بارش شدید در استان آگاهی داد.


عطا حسن پور ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: با بررسی های صورت گرفته خوشبختانه هیچ خسارتی به ابنیه تاریخی لرستان به دنبال بارش های اخیر وارد نشده است.
وی خاطرنشان کرد: بارش باران که از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین شروع شد و تا روز پنج شنبه ادامه داشت موجی از نگرانی را برای دوستداران میراث کهن استان به دنبال آورد که بررسی های میدانی حاکی از عدم خسارت به این ابنیه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه لرستان با دارا بودن بیشتر از ۱۰۰ پل تاریخی بعنوان سرزمین پل های تاریخی شناخته شده است، اضافه کرد: قرار گرفتن این پل ها در راه رودخانه ها و بالا آمدن آب به دنبال بارش شدید باران، این بناها را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.
حسن پور به وضعیت پل کشکان بعنوان مادر پل های تاریخی به دنبال بارش شدید باران در لرستان و خروشان شدن رودخانه کشکان اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه با عنایت به ایجاد کمربند حفاظتی که در پایه های این پل پرارزش انجام شده، باوجود شدت باران و پر آب شدن رودخانه کشکان، هیچ گونه خسارتی به این پل تاریخی وارد نشده است.
او همینطور ضمن اشاره به ممنوع بودن تورهای گردشگری استان در ایام ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه به دنبال بارش شدید باران افزود: این بارش ها باعث مسدود شدن مسیر دسترسی بعضی از نقاط گردشگری لرستان همچون آبشارهای بیشه و نوژیان خرم آباد شده و تیم های کارشناسی اداره کل هم گشت های نظارتی خویش را برای خسارت احتمالی به تأسیسات گردشگری در دستور کار قرار داده اند.



1402/01/27
09:43:48
5.0 / 5
449
تگهای خبر: بنا , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری