جانشین رئیس پلیس راه استان خبر داد

کاهش 19 درصدی تعداد جان باخته ها در تصادفات خراسان رضوی در روزهای نوروز

کاهش 19 درصدی تعداد جان باخته ها در تصادفات خراسان رضوی در روزهای نوروز به گزارش آثارنیوز، خراسان رضوی جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی اظهار داشت: از شروع طرح نوروزی یعنی 25 اسفند تا هشت فروردین در تعداد فقره فوتی چهار فقره معادل 14 درصد کاهش داشتیم. تعداد جان باخته ها امسال نیز 26 نفر و در سال قبل 32 نفر بوده که 6 نفر معادل 19 درصد کاهش داشته است.



سرهنگ محمد قانعی نژاد امروز، ۹ فروردین ماه، در دهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زوار خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سالهای قبل ماموریت طرح نوروزی اینطور بود که پلیس راه و عوامل انتظامی در امنیت ترافیکی دخیل بودند. از سال قبل وزارت کشور و استانداری به پشتیبانی پلیس راه و یگان های انتظامی آمدند. امسال نقش بیشتری دراین زمینه داشتند و از نظر نیروی انسانی و خودرویی در امنیت ترافیکی کمک کردند که موفقیت قابل قبولی در کاهش تصادفات جاده ای داشتیم.

وی عنوان کرد: تا حالا ۲۵۳ تصادفات منجر به جرح که در مقایسه با سال قبل ۸۶ فقره معادل ۲۵ درصد کاهش داشته است. تعداد مجروحان نیز ۴۴۸ نفر که نسبت به سال قبل ۸۴ نفر معادل ۱۶ درصد کاهش داشتیم.

قانعی نژاد بیان کرد: عوامل مختلفی در وقوع تصادفات تاثیر دارد که مهم ترین فاکتور وقوع تصادف، فراوانی تردد است. رفع نقاط حادثه خیز در زمینه راهداری است اما پلیس راه شناسایی نقاط حادثه خیز را برمبنای فراوانی تصادفات انجام می دهد. در سال قبل ۶۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که ۲۰ نقطه با اعتبارات ملی و ۴۰ نقطه با اعتبارات راهداری و کشوری نه بصورت کامل بلکه با انجام اصلاحاتی بصورت کوتاه مدت و میان مدت رفع شده است. برای سال جاری در حوزه رفع ایرادات ۳۰ نقطه حادثه خیز برنامه ریزی کردیم که قرار شد تا اردیبهشت ماه آشکارسازی و تا شهریور ماه رفع خطر شوند. علاوه بر این ۱۲۰ نقطه پرریسک شناسایی کردیم که آرام سازی، اصلاح یا تغییر تابلو و علائم صورت خواهد گرفت تا ریسک خطر کم شود.

جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به این که فراوانی تخلف زیاد است اما بر طبق آمارها ۵ درصد رانندگان متخلف هستند، اشاره کرد: کل تخلفات اعمال قانون شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هزار و ۹۲۴ مورد بوده است. در روز به طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ خودرو توقیف می شوند.

وی اشاره کرد: بیشترین آمار تصادفات در محور غرب شامل نیشابور و سبزوار است، در روزهای نوروز ۴۸ فقره تصادف فوتی و جرحی در این محور داشتیم که ۳۷ درصد کل تصادفات را شامل می شود. پس از آن محور جنوب یعنی تربت حیدریه، گناباد و بجستان با ۳۱ فقره تصادف، معادل ۳۴ درصد تصادفات در رتبه بعدی قرار دارد. ۱۶ درصد تصادفات نیز در زمینه اطراف مشهد بوده و باقی در محورهای جنوب و شرق پراکنده هستند. در روزهای نوروز کمترین تصادفات فوتی و جرحی در محور شمال استان بوده است.

قانعی نژاد اظهار داشت: ۴۴ درصد تصادفات ایام نوروز معادل ۵۶ فقره تصادف منجر به جرح و فوت از نوع واژگونی بوده که عمدتاً ناشی از عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است. رتبه بعدی تصادف با موتورسیکلت و دوچرخه بوده که ۲۱ فقره معادل ۱۷ درصد تصادفات است. ۶ درصد تصادفات نیز مربوط به عابر پیاده بوده است. فراوانی رانندگان خانم نسبت به آقایان کمتر اما تعداد تصادفات منجر به فوت و جرح مقداری بیشتر است.





منبع:

1402/01/10
21:59:35
5.0 / 5
453
تگهای خبر: بنا , خودرو , زمینه , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری