درآمد دولت از عوارض خروج از کشور هرماه بیشتر از ماه قبل

درآمد دولت از عوارض خروج از کشور هرماه بیشتر از ماه قبل به گزارش آثارنیوز، درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور طی ۹ ماه سالجاری از پیشبینی دولت پیشی گرفت و روند صعودی درآمد از این محل همچنان ادامه دارد. به طوریکه میزان درامد از این محل در ۱۱ ماه سالجاری نسبت به ۱۰ ماه سالجاری ۱۴۴ میلیارد تومان افزایش داشت.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، دولت در بودجه سال قبل پیشبینی کرده بود که از محل عوارض خروج از کشور امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند. اما طبق آمار در ۹ ماه سالجاری دولت توانست ۱۵۶۳ میلیارد تومان از این محل کسب درآمد کند که از میزانی که پیشبینی شده بود فراتر رفت.
بر این اساس، مردم در ۱۰ ماه سالجاری ۱۷۰۳ میلیارد تومان و در ۱۱ ماهه سالجاری با افزایشی ۱۴۴ میلیارد تومانی ۱۸۴۷ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور پرداخت کردند.
در این میان دولت پیشبینی کرده است که در سال آینده از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۳۴۳۱ میلیارد تومان درآمد کسب کند. رقمی که نسبت به سالجاری بیشتر از ۱۲۸ درصد افزایش دارد. این درحالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند در ارتباط با افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور در سال آینده را از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف کردند. ازاین رو نرخ عوارض در سال آینده هم مشابه سالجاری خواهد بود. یعنی میزان عوارض در مسافرت اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این عوارض برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
عوارض خروج از کشور یکی از منابع درآمدی برای دولت می باشد که میزان آن هر سال در لایحه بودجه تعیین می شود. اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بر خلاف سالهای گذشته میزان عوارض خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشد و فقط به صورت کلی در قسمت درامدهای دولت در قسمت مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.



1401/12/17
13:38:52
5.0 / 5
289
تگهای خبر: خدمات , سفر , مسافرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری