ممنوعیت آواز خوانی در پل خواجو تکذیب شد

ممنوعیت آواز خوانی در پل خواجو تکذیب شد به گزارش آثارنیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ضمن تکذیب ممنوعیت آواز خوانی، از ادامه روند اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در قسمت تحتانی پل خواجو اطلاع داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی عنوان کرد: طی روزهای گذشته مطلبی با مبحث ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو در فضای مجازی منتشرشده بود که بدین وسیله این ممنوعیت تکذیب شده و همچنان این روند فرهنگی و هنری ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: بدون شک اصفهان یکی از اصلی ترین مراکز تولد مکاتب موسیقی اصیل ایرانی است، بنابراین فلات مرکزی ایران نقش مهمی در امتداد حیات هنر موسیقی سنتی ایرانی ایفا می کند.
ایزدی افزود: با عنایت به معماری خاص پل تاریخی خواجو که به صورت سه طبقه طراحی شده از حدود چهار سده قبل تابحال بعضی از اصفهانی های خوش قریحه با حضور در طبقات تحتانی پل خواجو بخصوص بر روی بستر بند سنگی این پل و در طبقه زیرین شاه نشین مرکزی این پل همراه بانوای دل نشین زاینده رود، مبادرت به اجرای موسیقی سنتی می کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: باآنکه در سالهای اخیر برخی موسیقی های بی هویت هم در این مجموعه برگزار می شده که در بعضی مقاطع شاهد بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی بوده ایم اما معتقدیم بخشی از شکل گیری و امتداد حیات مکتب موسیقی اصیل اصفهان وابستگی تمام و کمالی به اجرای موسیقی سنتی در طبقات زیرین پل خواجو دارد و امیدواریم تا با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی موسیقی اصیل ایرانی به حیات خود ادامه دهد.


منبع:

1401/12/10
08:02:58
5.0 / 5
508
تگهای خبر: بنا , تاریخ , صنایع دستی , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری