تعرض به یک گوردخمه

تعرض به یک گوردخمه آثارنیوز: یک فعال میراث فرهنگی از تعرض و لطمه های فراوان جویندگان گنج به یک گوردخمه ساسانی در فیروزآبادِ فارس آگاهی داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سیاوش آریا با انتشار تصاویری در رابطه با وضعیت وخیم این گوردخمه ساسانی که در شهر میمند در فیروزآباد استان فارس واقع شده است، اظهار داشت: جویندگان گنج زیر گوردخمه را خالی کرده اند و گودال هایی را کنده اند. همینطور روی سنگی که گوردخمه روی آن تراشیده شده، با مته برقی و پیکور و ادوات حفاری غیرمجاز، سوراخ هایی را پدید آورده و صدمه بزرگی را به این بنای تاریخی وارد کرده اند. دست اندازی و تعرض ها در همین جا پایان نیافته و با رنگ سرخ در چندین جای بنای ساسانیان، یادگاری نویسی شده و صدمه های فراوانی به این گوردخمه وارد شده است.
او اضافه کرد: گوردخمه به پناهگاه معتادان و بی خانمان ها تبدیل گشته است که شوربختانه با آتش زدن بخشی از پایین آن، به بنای ساسانیان صدمه رسیده و سیاهی سنگ همچنان برجای مانده و صحنه ای زشت به معرض نمایش گذاشته است.


این فعال میراث فرهنگی اظهار داشت: بر پایه وظیفه و مسؤولیت اجتماعی، این تخریب و تعرض را به آگاهی مسؤولان یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکز استان فارس رسانده و خواهان پیگیری و رسیدگی به یادگار ساسانیان شده ام.



آثار استفاده از مته برقی، پیکور و ادوات حفاری غیر مجاز در این دو عکس مشاهده می شود


منبع:

1401/11/09
13:26:54
5.0 / 5
375
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری