مهر بررسی كرد؛

تعیین سهم گردشگری در عوارض خروج از کشور ۸۰ هزار تومان

تعیین سهم گردشگری در عوارض خروج از کشور ۸۰ هزار تومان به گزارش آثارنیوز، سهم صنعت توریسم در محل عوارض خروج از کشور برپایه لایحه بودجه 1402 تنها 80 هزار تومان به ازای هر نفر تعیین شد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، لایحه بودجه ۱۴۰۲ مسافران ایرانی را مکلف کرده است که مانند هر سال برای خروج از کشور عوارضی بدهند. امسال هم بر طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲ که امروز پخش شده، نرخ این عوارض تعیین شد. بر این اساس هر توریست باید برای سفر اول خود به خارج از کشور ۴۰۰ هزار تومان برای سفر دوم ۶۰۰ هزار تومان و برای سفر سوم ۸۰۰ هزار تومان هزینه بپردازد. در حقیقت هزینه ای که برای خروج مسافران در نظر گرفته شده بدین سان است که برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
در این میان اعلام شده که زوار عتبات عالیات و زوار اربعین مطابق با تاریخ تعیین شده در این قانون اگر قصد سفر بوسیله مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق را داشته باشند در روزهای اربعین از پرداخت عوارض معاف می گردند.

ولی همچنان زوار حج تمتع و عمره باید برای سفر اول ۱۳۲ هزار تومان بپردازند. عوارض خروج زوار عتبات در زمان غیر از اربعین نیز، بوسیله مرزهای هوایی ۴۵ هزار تومان و بوسیله مرزهای زمینی و دریایی ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
با این حساب باید درآمد حاصل از دریافت عوارض خروج از کشور در مجموع به عدد ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان برسد.
اما نکته مهم اینجاست که هر مسافر برای خروج از کشور خود هر میزان عوارضی که بپردازد تنها ۸۰ هزار تومان آن سهم گسترش زیرساخت ها و تأسیسات گردشگری و پشتیبانی از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگریست. بدین سان اگر کسی ۴۰۰، ۶۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان هم بپردازد باز هم سهم گردشگری تنها ۸۰ هزار تومان خواهد بود.

1401/10/23
13:55:52
5.0 / 5
390
تگهای خبر: تاریخ , توریست , سفر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری