سقوط گردشگری روسیه و امید به ایران و چین

سقوط گردشگری روسیه و امید به ایران و چین آثارنیوز: شمار گردشگران بین المللی ورودی به کشور روسیه در سایه انزوای بین المللی در سال 2022 با کاهش بیش از 90 درصد همراه شده است. با این وجود، روسیه امید دارد لغو ویزا با ایران و همین طور کاهش محدودیت های مسافرتی چین، اوضاع گردشگری این کشور را در سال 2023 بهبود بخشد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مسکو تایمز، روزنامه تجاری کومرسانت روسیه بتازگی گزارش داده که تعداد خارجی هایی که به عنوان قسمتی از یک تور سازمان یافته از روسیه بازدید می کنند، در طول سال ۲۰۲۲ بیش از ۹۰ درصد کم شده است؛ برای اینکه انزوای بین المللی این کشور به سبب جنگ در اوکراین، بیشتر مسافران بین المللی را از این کشور دور نگه داشته است.
این روزنامه اعلام نموده که ارقام رسمی انتشار یافته از کاهش سالانه تعداد گردشگران ورودی روسیه تنها ۴۰ درصد افت را نشان می دهد، یعنی از حدودا ۲۹۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲. این در حالیست که در سال ۲۰۱۹، حدود ۵.۱ میلیون توریست از روسیه بازدید کرده بودند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر با تورهای سازمان دهی شده به این کشور سفر کرده اند.
«سرگئی رومشکین» ـ یک مجری تورهای گردشگری در روسیه تخمین زده است: ورود تورهای سازمان یافته به این کشور در یک سال اخیر ۹۰ درصدی کاهش داشته است. او می گوید: این صنعت به سبب تصویر منفی روسیه، ممنوعیت استفاده از ویزا و مسترکارت در این کشور و همین طور قوانین محدودکننده ویزا از طرف خود روسیه، با مشکل روبه رو شده است.
خیلی از توراپراتورهای روسیه از گردشگری بین المللی به سازماندهی تورهای داخلی در مسکو و سن پترزبورگ روی آورده اند.
«رومشکین» همین طور می گوید: نباید افزایش قابل توجهی از گردشگران اروپایی را در سال ۲۰۲۳ انتظار داشت، اما شاید رشد کمی از طرف کشورهایی که با روسیه قراردادهای بدون ویزا دارند، مانند ایران و همین طور بازدیدکنندگانی از ترکیه و هند، داشته باشیم.
ایران و روسیه توافق کرده اند ویزای گروهی را در اقدامی دوجانبه از شروع سال ۲۰۲۳ لغو کنند. بر طبق توافق دولت های دو کشور، با اجرای این برنامه و از تاریخ اول ژانویه، شهروندان ایران و روسیه درصورتی که در قالب گروههای گردشگری از ۵ تا ۵۰ نفر بین دو کشور سفر کنند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، به ویزا نیاز نخواهند داشت. روسیه قبل تر این طرح را با چین و هند به اجرا گذاشته است. ایران و روسیه امیدوارند این توافق، رفت وآمد گردشگری و تجاری بین دو کشور را در وضعیت موجود بهبود بخشد.
علاوه بر این، تعدادی از کارشناسان صنعت گردشگری روسیه امید خودرا به احیای گردشگری در سال ۲۰۲۳ و عمدتا توسط بازار آسیا معطوف کرده اند، به ویژه چین که انتظار می رود در ژانویه برنامه های خودرا برای بازگشایی مرزها به عنوان منبع احتمالی گردشگری در سال آینده اعلام نماید.




منبع:

1401/10/11
14:53:08
5.0 / 5
405
تگهای خبر: اقامت , تاریخ , تصویر , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری