پل جهان آرای خرمشهر مرمت می شود

پل جهان آرای خرمشهر مرمت می شود به گزارش آثارنیوز، خوزستان معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر از انجام مرمت نقاط بحرانی پل جهان آرا در ایام آینده اطلاع داد.



غلامرضا ترک در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت پل جهان آرای خرمشهر اظهار نمود: این پل در سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید که با عنایت به این که دفتر فنی استانداری خوزستان پیگیری این کار را انجام داده بود، اطلاعات دقیقی در مورد آن نداریم و منتظر اعلام اطلاعات فنی پل هستیم.

وی اضافه کرد: پل ها سازه امنیتی هستند و باید بازدیدهای دوره ای از آنها صورت گیرد تا مشکلاتی که به مرور زمان ایجاد می شوند ترمیم و مرمت شوند اما متاسفانه به علت مشکلات شهرداری و بودجه هایی که جذب نشد و هزینه های بالای تأمین، نگهداری و مرمت پل ها، این امر برای پل های خرمشهر اجام نشده است.

ترک اظهار داشت: به تازگی بازدیدهای مکرری از این پل ها انجام شد؛ دو پل آزادی و جهان آرای خرمشهر از نظر سازه مشکلی ندارند اما مشکلات فنی جزئی دارند.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر اضافه کرد: بیشتر مشکل پل جهان آرا در عرشه پل است؛ با عنایت به این که پل سازه مرکب فلزی و بتنی دارد و عرشه بتنی آن روی سازه فلزی قرار گرفته است، بارندگی ها و آب یون دار کارون سبب شده است رطوبت و یون ها روی بتن و میلگرد تأثیر بگذارد که به مروز زمان باعث فرسودگی پل می شود.

وی اضافه کرد: به علت انجام نشدن بازدیدهای دوره ای از این پل، برخی نقاط فرسوده شده اند و کاور بتن ریزش می کند اما این وضعیت بگونه ای نیست که خطر فرو ریختن پل یا سقوط خودرو وجود داشته باشد؛ شاید یکی دو قطعه بتنی کمی ریزش کنند اما نه این که فکر نماییم ناگهان سازه پل دگرگون می شود و اتفاقی مانند متروپل رخ می دهد.

ترک اظهار داشت: باید هر سال نسبت به ترمیم درزهای انبساطی پل اقدام نمود که متاسفانه در یکی دو سال گذشته این کار انجام نشد و به علت تردد ماشین آلات سنگین، درزهای انبساطی پل بخصوص بخش جنوبی آن گرفتار صدمه شده است که باید هر چه سریعتر مرمت شود.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر اظهار داشت: پیمانکاران مرمت درزهای انبساطی و نقاط بحرانی پل جهان آرا انتخاب شده اند و در ایام آینده، این پل مسدود و مرمت خواهد شد و امیدوارم در مدت دو سه روز نسبت به بازگشایی پل اقدام گردد.




1401/09/19
15:12:19
5.0 / 5
528
تگهای خبر: بنا , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری