شالبافیان مطرح كرد؛

ارائه طرح ضمانت صادرات گردشگری

ارائه طرح ضمانت صادرات گردشگری به گزارش آثارنیوز، معاون گردشگری کشور اظهار داشت: امیدواریم در بودجه 1402 ردیف اعتبارات مشخصی برای مقابله با مسئله ایران هراسی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: با همکاری دولت و مجلس می توان از ظرفیت و مشارکت فعالان اقتصادی برای معرفی چهره واقعی ایران استفاده کرد، به عنوان مثال مجلس در بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری کشور به زبان های خارجی مختص کرده است.
وی اظهار داشت: امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتبارات مشخصی برای مقابله با مسئله ایران هراسی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد؛ اگر بتوانیم ظرفیت بخش غیردولتی را برای این حوزه فعال نماییم بی شک شاهد نتایج مثبتی در این جهت خواهیم بود.
شالبافیان با اعلان اینکه اتفاقات اخیر تأثیراتی بر میزان ورود توریست به کشور داشته، اظهار داشت: میزان اثر گذاری حوادث اخیر بر صنعت گردشگری کشور تأثیر مستقیمی گذاشته است، حتی تعدادی از کشورها سفارش هایی در خصوص عدم سفر به ایران به اتباع خودرا صادر کرده اند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد: دولت با پشتیبانی از فعالان گردشگری که در زمینه ورودی توریست فعالیت می نمایند و همیشه به عنوان سفیران خط مقدم مبارزه با ایران هراسی در کشور قلمداد می شوند، می توانند مسئله ایران هراسی را خنثی کنند.
وی اشاره کرد: به همین دلیل طرحی آماده شده که به وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق ضمانت صادرات ارائه کند تا بتوان بواسطه درآمد حاصل از ورود گردشگران که در حکم صادرات غیر نفتی هستند حمایت های لازم صورت پذیرد.


منبع:

1401/08/19
11:12:24
5.0 / 5
378
تگهای خبر: توریست , زمینه , سفر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری