عضو جامعه تورگردانان كشور:

امکان خرید ملک توسط شیعیان خارجی در ایران فراهم گردد

امکان خرید ملک توسط شیعیان خارجی در ایران فراهم گردد به گزارش آثارنیوز، عضو جامعه تورگردانان ایران اظهار داشت: همیشه می گویند چرا ایرانیان در ترکیه و دوبی خانه می خرند اما از آن طرف اجازه هم نمی دهند حداقل شیعیان در ایران سرمایه گذاری کنند و خانه بخرند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نشست توسعه راهبردهای صنعت توریسم و بررسی موانع موجود با حضور ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی، اعضای تشکل های گردشگری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و مدیران این معاونت شب گذشته در هتل اوین تهران برگزار گردید.
در این نشست، نمایندگان تشکل های گردشگری هر کدام به بیان دغدغه های تشکل خود پرداختند و نمایندگان مجلس هم ضمن همراهی برای پیگیری مسائل آنها، موضوع هایی را مطرح نمودند.
در این برنامه حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که اخیرا هم با همراهی رؤسای تشکل های گردشگری دیگر درصدد ایجاد مجمع تشکل های ملی برآمده اظهار داشت: درخواست های هر یک از تشکل ها چیزی نیست که نمایندگان مجلس نتوانند آنرا حل کنند. ارگان ها و نهادهای مختلفی در گردشگری دخالت می کنند. این موضوعات باید حل شود.
در این نشست اکبر غمخوار عضو جامعه تورگردانان کشور با اشاره به اینکه از نمایندگان مجلس سه توقع داریم اظهار داشت: باید حرکت اساسی در جهت مقابله با ایران هراسی در کشور شکل گیرد. باید برای تبلیغ گردشگری ایران بودجه مشخص شود. همینطور می بایست مقررات زدایی در گردشگری رخ دهد.
وی توضیح داد: به دلیل تبلیغات منفی ضد ایران با کنسل شدن ۷۰ درصدی تورها مواجه شدیم. توریستهای خارجی به ایران نمی آیند چون خیلی از کشورها به آنها می گویند اگر به ایران سفر کنید شرکتهای بیمه ضامن اتفاقاتی که برای شما می افتد نمی شوند. در سفارتخانه ها باید به این مورد که ایران امن است توجه ویژه شود. هر گروهی که به ایران آمدٰ مشکلی برایش به وجود نیامد جز برای یک دو گروه. باید ایران مقصد گردشگری در دنیا معرفی شود. ما بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای معرفی کشور لازم داریم. چون در حوزه بین المللی، ایران را نمی شناسند.
وی اظهار داشت: ورودی موزه ها حالا برای توریستهای خارجی چند برابر ورودی است که ایرانیان می پردازند. وقتی از وزارت میراث فرهنگی پیگیری کردیم گفتند که این طرح نمایندگان مجلس بوده است. ما انتظار داریم رسیدگی به این مورد در تصمیمات شما لحاظ شود.
غمخوار با اشاره به اینکه گردشگری بعنوان کارخانه بدون دود است که ارز وارد می نماید اظهار داشت: همه جا سازمان های بزرگ به گردشگری کمک می کنند ولی در ایران کدام سازمان به ما کرده است؟
وی افزود: برخی مسائل در کشور تنها توسط نمایندگان مجلس حل می شود. شما می گوئید چرا ایرانیان به ترکیه و دوبی رفته و خانه می خرند و ارز از کشور خارج می کنند. چرا اجازه نمی دهید شیعیان کشورهای دیگر در ایران خانه بخرند ارز وارد کشور کرده و مالک آن شوند؟


منبع:

1401/08/18
08:20:24
5.0 / 5
333
تگهای خبر: بیمه , توریست , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری