دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی مطرح كرد؛

میزبانی متفاوت از زائرین رضوی در نوروز 1402

میزبانی متفاوت از زائرین رضوی در نوروز 1402 به گزارش آثارنیوز، مشهد ـ دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار داشت: آمادگی داریم از زائرین رضوی در نوروز ۱۴۰۲ میزبانی متفاوتی داشته باشیم.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، جواد موسوی در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۲ اظهار نمود: آمادگی داریم از زائرین رضوی در نوروز ۱۴۰۲ میزبانی متفاوتی داشته باشیم، با عنایت به پیشبینی های صورت گرفته، سفرهای نوروزی به مشهد از بهمن ماه آغاز خواهد شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بیان نمود: ساماندهی واحدهای اقامتی بدون مجوز در تعامل با شهرداری و افزایش ظرفیت های حمل و نقلی و واحدهای اقامت اضطراری برای نوروز ۱۴۰۲ در حال انجام می باشد.
وی خاطرنشان کرد: نظارت های دوره ای بر واحدهای بین راهی نمازخانه های و سرویسهای بهداشتی جاده های استان پیش از شروع سفرهای نوروزی صورت خواهد گرفت تا مسافران در مسیرهای منتهی به مشهد مشکلی نداشته باشند.
در نوروز ۱۴۰۲ باید ظرفیت های غیر استانی فعال شود
در این جلسه همینطور حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، با اشاره به اینکه حضور زائرین در نوروز ۱۴۰۲ متفاوت خواهد بود، اظهار نمود: با عنایت به این که ماه مبارک رمضان از پنجم فروردین شروع می شود، بخشی از سفرها به ماه های بهمن و اسفند منتقل خواهد شد و طی ماه های پایانی سال با چند موج سفر به مشهد روبه رو خواهیم بود.
قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با تحلیل شرایط سفر زائرین به مشهد اظهار نمود: بررسی روند سفر زائرین طی سالجاری نشان داده است استفاده از وسیله نقلیه شخصی بشدت افزایش پیدا کرده که باید مبتنی بر آن برنامه ریزی و تهمیدات لازم هم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه هشت مبحث بعنوان اولویت مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: لازم است دقت کنیم در نوروز هیچ نقطه قوتی به ضعف تبدیل نشود و به جای آن نقاط ضعف هم با هدف گذاری به نقاط قوت تبدیل گردد. در این خصوص باید ظرفیت های مردمی را صیانت کرده و ارتقا دهیم.
حجت الاسلام گنابادی نژاد بر لزوم استفاده از ظرفیت های ملی و کمک دیگر استان ها برای خدمات دهی مناسب به زائرین تصریح کرد و اظهار داشت: باید ملاحظات را به نفع مردم و زائرین کنار بگذاریم و ظرفیت های غیر استانی را فعال نماییم. هر دستگاه اجرایی عضو ستاد متناسب با شرایط خود برنامه لازم برای میزبانی از زائرین را تدوین کند. بر این اساس میتوان شبکه مسائل زائرین را مورد توجه قرار داده و مبتنی بر این شبکه مسائل برنامه ریزی نمود.
قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اطلاع رسانی به زائرین را از دیگر اولویت ها عنوان اظهار نمود: به جهت اینکه زائرین گرفتار سرگردانی نشوند، باید امکانات و خدمات اسکان و پذیرایی، پارکینگ ها و دیگر نیازهای زائرین از راه راهنمایان زائر و تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شود. همینطور لازم است برای تأمین ناوگان حمل و نقل و حضور پزشکان متخصص در نوروز تهمیدات لازم صورت گیرد.
وی اظهار داشت: برای ساماندهی خانه مسافرها که استاندار ضرب الاجل تعیین کرده، پیگیری های لازم انجام شده و در صورتیکه واحدهای غیر مجاز همکاری نکردند، فعالیت شان ممنوع شود.


منبع:

1401/08/15
10:19:55
5.0 / 5
586
تگهای خبر: اقامت , خدمات , سفر , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری