امضای تفاهمنامه بین میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی

امضای تفاهمنامه بین میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی به گزارش آثارنیوز، با هدف توسعه ارتباطات فرهنگی ایران و کشورهای اسلامی، تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام منعقد گردید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، در جهت توسعه ارتباطات فرهنگی و معرفی ظرفیت های غنی گردشگری جهان اسلام بخصوص جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی، تفاهمنامه همکاریهای بین المللی گردشگری و فرهنگی توسط سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به امضا رسید.
براساس این تفاهمنامه، بازاریابی و برندسازی علمی گردشگری به منظور تعمیق ارتباطات فرهنگی با جمعیت بیشتر از ۱.۶ میلیاردی مسلمانان جهان و توانمندسازی اقتصادی کشورهای اسلامی و عرضه خدمات و تسهیلات مناسب مبتنی بر رویکرد گردشگری خلاق، بنیان همکاریهای بین المللی مشترک خواهد بود.
در این رویداد همینطور برگزاری اولین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام به منظور ایجاد شناخت کشورهای سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت ها و امکانات گردشگری، عرضه آموزش های مجازی و ایجاد زیرساخت های فناورانه در رابطه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشارکت در راه اندازی نشریه الکترونیک گردشگری به زبان های بین المللی و برگزاری رویدادها و کمیته های کاری مورد توافق قرار گرفت.
شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه های وابسته به «کامستک» کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آنرا بر عهده دارد. این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات به شمار می آید که با هدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می کند.


منبع:

1401/08/14
22:28:29
5.0 / 5
575
تگهای خبر: آموزش , اندیشه , تاریخ , جاذبه های تاریخی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری