كمك چند كشور برای حفظ امنیت گردشگران جام جهانی

کدام کشورها به قطر نیروی امنیتی می فرستند؟

کدام کشورها به قطر نیروی امنیتی می فرستند؟ به گزارش آثارنیوز، فرانسه، بریتانیا، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر به قطر برای حفظ امنیت حدود ۱.۲ میلیون گردشگری که برای تماشای جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور سفر می کنند، یاری می رسانند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از بی بی سی عربی، کمتر از یک ماه به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر باقی مانده است و تا کنون چند کشور اروپایی و آسیایی چند تن از نیروهای امنیتی خویش را برای مساعدت با قطر جهت حفظ امنیت گردشگران در این کشور اعزام کرده اند. جام جهانی بیستم نوامبر در قطر شروع شده و تا یک ماه به طول خواهد انجامید.
فرانسه طبق قرار داد امنیتی که سال قبل با قطر امضا کرده ۲۲۰ نفر از نیروهای امینیتی اش را به قطر می فرستد.
بریتانیا هم چند ماه قبل اعلام نموده بود که افرادی از نیروی هوایی و نیروی دریایی خویش را برای مساعدت با قطر خواهد فرستاد. یک منبع در وزارت دفاع برتانیا تاکید کرده که نیروهایش را برای مقابله با اقدامات تروریستی و دیگر تهدیدات در خلال جام جهانی قطر اعزام خواهدنمود. آمریکا هم تأید کرده است که به طرق مختلف برای حفظ امنیت در قطر در خلال برگزاری مسابقات جام جهانی خواهد کوشید.
در این میان ترکیه هم که یک پایگاه نظامی در قطر دارد، با اعزام ۳۲۰۰ نیرو و ۵۰ سگ بمب یاب به قطر، در حفظ امنیت قطر برای هزاران توریست و تماشاچی شریک خواهد بود. ۳۰۰۰ نفر از این افراد نیروهای ضد شورش، ۱۰۰نفر نیروهای ویژه ترکیه، ۵۰ نفر کارشناس بمب و بقیه نیروهای دیگری هستند که همگی به مدت ۴۵ روز در قطر مستقر خواهند بود.
ناتو هم اعلام نموده در حفظ امنیت بزرگترین رویداد فوتبالی جهان مشارکت خواهد داشت.
خود قطر هم صدها نفر از افراد غیر نظامی را فراخوانده تا در ارتش خدمت کنند و پست های بازرسی ورزشگاه ها را اداره کنند. افراد غیر نظامی فراخوانده شده، توسط نیرو های امنیتی آموزش داده می شوند.
قطر ۲.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که از این مقدار تنها ۳۸۰ هزار نفر شهروند قطر هستند و انتظار می رود برای مسابقات جام جهانی حدود ۱.۲ میلیون نفر وارد قطر شوند.




منبع:

1401/08/05
13:44:11
5.0 / 5
411
تگهای خبر: آموزش , توریست , سفر , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری