رایزنی هیأت زیارتی ایران در سوریه

سفر ایرانیها به سوریه به زودی ازسر گرفته می شود

سفر ایرانیها به سوریه به زودی ازسر گرفته می شود آثارنیوز: رئیس سازمان حج وزیارت بعد از رایزنی و مذاکره با مقامات سوریه، آگاهی داد اعزام زوار ایرانی به سوریه به زودی از سرگرفته می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سیدصادق حسینی که برای برقراری باردیگر اعزام زوار ایرانی به سوریه، در رأس هیأتی به این کشور سفر کرده است، اظهار داشت: جهت راه اندازی باردیگر سفر زوار ایرانی به سوریه، تفاهم نامه ای آماده شده که باید به امضاء طرفین برسد.
رییس سازمان حج و زیارت همین طور با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای اعزام زوار ایرانی به سوریه، اضافه کرد: اعزام زوار کشورمان در ایام آینده به انجام می رسد و این هفته اولین پرواز از مشهد به سوریه عازم خواهد شد.
حسینی در این سفر در دیداری که با محمد الرحمون ـ وزیر کشور سوریه ـ موضوع امنیت، کرامت و سلامت زوار را پیگیری کرد و در این زمینه اظهار داشت: درخواست ما از وزارت کشور سوریه این است که زمینه و مقدمات لازم در زمینه تامین امنیت را برای اعزام زوار ایرانی فراهم آورند تا زوار در امنیت و صحت کامل به این سفر معنوی مشرف شوند.
محمد الرحمون ـ وزیر کشور سوریه ـ نیز در این دیدار اظهار داشت: بعد از اختتام جنگ به سرعت دنبال ایجاد امنیت بوده و هستیم. هم اکنون نیز امنیت برای استقبال از زوار ایرانی برقرار است.
او با اشاره به اینکه وزارت کشور سوریه، تمام امکانات لازم برای استقبال از زوار ایرانی را مهیا کرده است، اظهار داشت: تمام تلاش خودرا برای موضوعات مطرح شده انجام خواهیم داد.



رییس سازمان حج و زیارت همین طور در جلسه ای کارشناسی با وزیر گردشگری سوریه، به تجارب سازمان حج و زیارت در اعزام زوار اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از اقدامات سازمان حج و زیارت در تعامل با کشورهای عربستان و عراق، امضای تفاهم نامه با مسؤولان ذی ربط کشورهای مقصد است که با ان شأالله با همکاری وزارت گردشگری سوریه و دست اندرکاران ذی ربط، بتوانیم تفاهم نامه ای برای اعزام زوار کشورمان آماده و امضا نماییم.
حسینی همین طور خطاب به وزیر گردشگری سوریه، اظهار داشت: از شما تقاضا دارم تا به موضوع زیرساخت ها و فرهنگ توریسم زیارتی اهمیت ویژه ای داشته باشید تا بتوانیم مشتاقان بیشتری را برای سفر زیارتی سوریه اعزام نماییم.
او اضافه کرد: در کشورهای عراق و عربستان برای ارائه خدمات پزشکی به زوار، درمانگاه هایی برای خدمات رسانی داریم و درخواست می نماییم تا در کشور سوریه نیز این امکان فراهم گردد تا در صورت لزوم شرایط ارائه خدمات درمانی مهیا شود.
رییس سازمان حج و زیارت همین طور اشاره کرد: موضوع عوارض فرودگاهی و حذف آن نقش مهمی در کاهش قیمت و در نهایت اعزام بیشتر زوار خواهد داشت که امیدواریم این موضوعات نیز بررسی شود.
محمد رامی مارتینی ـ وزیر گردشگری سوریه ـ نیز اظهار داشت: اقدامات خوب و مناسبی توسط این وزارتخانه در آموزش دانشگاهی و علمی در زمینه توریسم انجام شده است و اساسا انجام آموزش های مناسب به نیروهای خدمات رسان در این عرصه، سبب رضایت مندی بیشتر زوار ایرانی خواهد شد.
او با اشاره به اینکه در حوزه هتل سازی اقدامات خوبی در سوریه انجام شده است، اظهار داشت: هتل های زیادی درحال تعمیر و بازسازی و مرمت است و این ظرفیت، استقبال از زوار را افزایش خواهد داد.
وزیر گردشگری سوریه همین طور بیان کرد: درباره ی وضعیت فرودگاهی و بهداشتی که دراین جلسه عنوان شد با مسؤولان مربوطه گفت و گو خواهیم کرد و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.




رییس سازمان حج و زیارت همین طور در دیدار با وزیر حمل و نقل سوریه با اشاره به رایزنی و برنامه ریزی جهت راه اندازی باردیگر اعزام زوار ایرانی به سوریه اظهار داشت: کاهش هزینه خدمات فرودگاهی نقش مهمی در کاهش هزینه های سفر زوار ایرانی به سوریه خواهد داشت و در نتیجه تعداد بیشتری از زوار به سوریه عزیمت خواهند کرد.
او اظهار داشت: برای نقل و انتقال زوار ایرانی در کشور سوریه (فرودگاه تا هتل و اماکن زیارتی) باید یک شرکت حمل و نقل سوریه ای که زیرساخت ها و امکانات لازم را داشته باشد، معرفی شود تا خدمات مطلوبی به زوار ارائه شود.
زهیر خزیم ـ وزیر حمل و نقل سوریه ـ نیز اظهار داشت: اساسا از هرگونه کمک و تلاشی برای اینکه زوار با رفاه و آرامش بیشتری به سوریه سفر کنند، دریغ نخواهیم کرد و به راهکارهای لازم برای این منظور می اندیشیم.
اعزام زوار ایرانی به سوریه که بعد از وقفه در دوران کرونا، از دی ماه سال ۱۴۰۰ ازسرگرفته شده بود و در قالب کاروان های سه شب، چهار شب و پنج شب با قیمت از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اجرا می شد، در خردادماه ۱۴۰۱ بعد از حمله به فرودگاه دمشق و به سبب مشکل فنی و از کار افتادن تعدادی از تجهیزات در این فرودگاه، متوقف گردید.




منبع:

1401/08/03
09:04:42
5.0 / 5
411
تگهای خبر: آموزش , پرواز , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری