درخواست كانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران

تردد زمینی وسایل نقلیه بین ایران و افغانستان آسان شود

تردد زمینی وسایل نقلیه بین ایران و افغانستان آسان شود به گزارش آثارنیوز، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، ساماندهی تردد وسایل نقلیه تجاری و شخصی از مرزهای مشترک ایران و افغانستان را خواهان شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، براساس اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، محمدحسین صوفی ـ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ و حسن کاظمی قمی ـ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ـ با هدف بررسی مشکلات موجود در رابطه با ترددهای زمینی با وسایل نقلیه تجاری و شخصی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و تسهیل فرآیندهای ورود موقت دیدار کردند.
محمدحسین صوفی ضمن اشاره به اهمیت روابط اقتصادی، ترانزیت و گردشگری دو کشور همسایه ایران و افغانستان، اظهار داشت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو صادر شده از جانب دولت افغانستان که با مجوز و تأیید فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) صادر می شود را مجاز دانسته و برای انتقال تجارب و تقویت زیرساخت های قانونی بین المللی موجود و توسعه همکاریهای دو جانبه با طرف افغانستانی آمادگی دارد.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بیان نمود: در جهت تسهیل و تسریع در عبور و مرور اتباع دو کشور بخصوص تردد رانندگان ترانزیت افغانستان در خاک جمهوری اسلامی ایران، وسایل نقلیه موتوری که دارای مجوزهای قانونی بین المللی هستند می توانند به سادگی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان تردد کنند. این اقدام باعث توسعه ارتباطات و مشترکات میان دو کشور و توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان ایران و افغانستان خواهد شد.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اخیرا با کلوب اتومبیلرانی بین المللی عراق در رابطه با تسهیل در ورودِ موقت وسایل نقلیه موتوری از راه زمینی و آبی، تفاهم کرده است.



1401/07/28
12:19:18
5.0 / 5
408
تگهای خبر: خودرو , فرهنگ , گردشگری , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری