کشف بقایایی از آنگلوساکسون ها

کشف بقایایی از آنگلوساکسون ها آثارنیوز: باستان شناسان بقایای تالار مجللی را در انگلستان کشف کردند که زمانی محل برگزاری مراسم جشن پادشاهان و افراد سلطنتی آنگلوساکسون بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از لایوساینس، باستان شناسان با کاوش در شرق انگلستان به بقایای تالار مجللی رسیدند که حدود یک هزار و ۴۰۰ سال پیش محل برگزاری جشن جنگجویان و افراد سلطنتی آنگلوساکسون بوده است.
بقایای این سالن سلطنتی در نزدیکی روستایی واقع در شهرستان «سافک» که در ۱۰۰ کیلومتری لندن واقع است، کشف شده است و فقط چند کیلومتر با دو کشتی آنگلوساکسون مشهور که دفن شده بودند، فاصله دارد.
باستان شناسان معتقدند هر دو این کشتی ها در حقیقت اجساد دو حمکرانی را در برگرفته بودند که در فاصله سالهای ۵۷۰ تا ۷۲۰ میلادی در این مکان حکومت می کردند.
باستان شناسان حالا مشغول کاوش در محوطه ای هستند که شش هکتار را در برمی گیرد و جزو املاک سلطنتی آن زمان شمرده می شود.
با توجه به شواهد باقی مانده می توان نتیجه گرفت سالن بزرگی که در این مکان بنا شده با بهره گیری از الوار تولید شده بود. بنظر می رسد در مجموع حدود ۱۰ سالن در این مکان برای پادشاه و مهمانانش وجود داشته است، اما در جریان کاوش اخیر فقط بقایای بزرگترین سالن این مکان کشف شده است.


باستان شناسان از سال ۲۰۰۸ مشغول کاوش در این منطقه روستایی بوده اند. بقایای اولیه این تالار اولین بار به کمک تصویربرداری هوایی در سال ۲۰۱۵ مشخص شد، اما در تابستان اخیر باستان شناسان توانستند بقایای بجای مانده از ظروف شیشه ای و سفالین، جواهرات لباس، لوازم شخصی همچون سنجاق مسی، چاقوی آهنین و بقایای بجای مانده از تدارکات برای مهمانی ها را کشف کنند. باتوجه به تمامی بقایای بجای مانده در این مکان می توان نتیجه گرفت، حجم بسیار زیادی گوشت در مراسم های مجلل مورد استفاده قرار می گرفته، این در حالیست که در آن زمان آنگلوساکسون ها بیش از سبزیجات استفاده می کردند.
باستان شناسان معتقدند این سکونتگاه سلطنتی واقع در نزدیکی «سافک» هر بار به مدت چند ماه مورد استفاده شاه و جنگجویانش قرار می گرفت و بعد از اختتام منابع غذایی، این گروه به سکونتگاه دیگری در قلمروشان نقل مکان می کردند.



1401/07/25
09:38:13
5.0 / 5
380
تگهای خبر: بنا , تصویر , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری