سفرنامه موسیقایی برادران امیدوار دیدنی شد

سفرنامه موسیقایی برادران امیدوار دیدنی شد به گزارش آثارنیوز، نمایشگاه سفرنامه موسیقایی برادران امیدوار شامل تصاویر، سازها و صداهایی از 7 دهه قبل، همزمان با هفته گردشگری در موزه برادران امیدوار راه اندازی شد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، نمایشگاه «سفرنامه موسیقایی برادران امیدوار» با حضور عیسی امیدوار و علیرضا تابش مشاور معاون میراث فرهنگی، همزمان با هفته گردشگری در موزه برادران امیدوار راه اندازی شد.
در این نمایشگاه دستاوردهای موسیقایی سفر ۱۰ ساله برادران امیدوار (۱۳۴۳-۱۳۳۳ خورشیدی) طی یک هفته در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه مندان به حوزه موسیقی قرار گرفته است.
آلات و ادوات موسیقی از مناطق مختلف دنیا به همراه آلبومی از موسیقی آئینی ملل که رهاورد شگرفی از سفر این جهانگردان ایرانی است، در نمایشگاه «سفرنامه موسیقایی برادران امیدوار» معرفی شده است.
خاطراتی از یک سفر ۱۰ ساله
عیسی امیدوار در افتتاحیه این نمایشگاه خطاب به حاضران اظهار داشت: خوشحالم که به کار فرهنگی علاقه نشان می دهید و ما را امیدوار می کنید. از وزارت میراث فرهنگی و کاخ سعدآباد هم تشکر می کنم که موزه ای به نام ما برپا کردند.
او اضافه کرد: امروز روز گردشگریست اما ما گردش نکردیم و در سفرمان آنقدر مشکلات در همه نقاط جهان داشتیم که ۱۰ سال و اندی طول کشید. شرایط زندگی در ۷ دهه قبل خیلی مشکل تر بود اما الان زندگی آسان تر شده است.
امیدوار تاکید کرد: اگر می خواستیم گردش نماییم، از مغرب زمین و پاریس شروع می کردیم و بعد لندن می رفتیم، نه این همه از مشرق زمین شروع نماییم.
این جهانگرد ایرانی تصریح کرد: پیش از سفر ۳ سال برنامه ریزی کردیم و اینطور نبود که یک دفعه شروع نماییم. ما موتورسیکلت را برای سفر انتخاب کردیم تا بتوانیم از کوره راه ها سفر نماییم. روی تجهیز موتورها هم که از انگلیس وارد کرده بودیم، کار کردیم. یک ماه هم در موتورسازی کار کردم تا با تعمیر آنها آشنا باشم. ۷ سال در مجموع با این موتورها سفر کردیم و باقی مسیر را که آفریقا بود، با خودروی سیتروئن رفتیم. این خودرو حدودا برای ما رایگان شد، چون ما مقالات خودرا به آنها دادیم و بسیار استقبال کردند.
امیدوار افزود: بوسیله جنوب ایران به کویت رفتیم، دو شب آنجا بودیم، یک فرد ثروتمند را ملاقات کردیم و وی گفت اگر با سیتروئن خود توانستید از صحرا و حجاز عبور کنید، من یک اتومبیل آمریکایی به شما هدیه می دهم. سپس رفتیم حجاز و در دانشگاه ریاض برنامه داشتیم. رییس دانشگاه برای ما از ملک سعود وقت ملاقات گرفت و دفتری که از قبل برای امضای شخصیت ها آماده کرده بودیم را هم با خودمان بردیم. او حتی پیشنهاد نمود با هواپیما ما را از صحرا عبور دهد، اما گفتیم می خواهیم زمینی برویم که مردم را ببینیم.
در ادامه این مراسم، «مهدی زارع سلوک» به تکنوازی قیچک پرداخت. قیچک همچون سازهایی است که برادران امیدوار در مسافرت به کشورهای شرق ایران با خود به همراه آوردند.
بر پایه این گزارش، موزه برادران امیدوار که اولین جهانگردان ایرانی معاصر محسوب می شوند، از موزه های پرمخاطب مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و تأسیس شده در سال ۱۳۸۲ خورشیدی است.


منبع:

1401/07/08
09:55:27
5.0 / 5
419
تگهای خبر: آئین , تاریخ , خودرو , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری