معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

راه اندازی هتل های بیشتر در مشهد توجیه اقتصادی ندارد

راه اندازی هتل های بیشتر در مشهد توجیه اقتصادی ندارد به گزارش آثارنیوز، خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباب این که چرا هتل های بیشتری در مشهد ساخته نمی گردد تا در روزهای پیک پذیرای زئران باشد، اظهار داشت: اگر بخواهیم هتل های زیادی راه اندازی نماییم، توجیه اقتصادی آن زیر سوال خواهد رفت.



یوسف بیدخوری امروز، ۳۰ شهریور ماه، در نشست خبری ستاد دهه پایانی صفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین ایام پیک مشهد و حضور گسترده زوار در مشهد دهه پایانی صفر است. حدود ۲ ماه است که جلسات مستمری در زمینه بحث اسکان انجام می دهیم.

وی افزود: ظرفیت اسکان ما در واحدهای رسمی حداکثر به ۱۳۵ هزار نفر می رسد. طبیعتا ظرفیت ۱۳۵ هزار نفره برای این ایام کفایت نمی کند که از همین رو تمام ظرفیت های امکان پذیر که زائر می تواند در آنجا اقامت داشته باشد را هماهنگ کردیم. اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش وجوانان و شهرداری مشهد ظرفیت های خوبی فراهم نموده اند.

وی اضافه کرد: هم اکنون اداره کل ورزش وجوانان ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر و اداره کل آموزش وپرورش ۱۵۰ هزار نفر در ۸۰۲ مدرسه و ۱۰ سالن ورزشی ظرفیت فراهم نموده اند که در سالهای قبل یک سوم این ظرفیت مورد استفاده قرار می گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار داشت: حتی سراغ ادارات دولتی رفتیم و از آنها درخواست داشتیم تا ظرفیت های ساختمان های خودرا در اختیار ما قرار دهند. کار خوبی که امسال انجام شده این است که اگر ظرفیتی خالی بماند می توانیم در ستاد آنرا شناسایی نماییم.

بیدخوری با اشاره به این که نرخ واحدهای اقامتی رسمی افزایش نداشته است، بیان کرد: واحدهای اقامتی قیمت های خاص خودرا دارند و تمام نرخ نامه ها در دید میهمان ها قرار دارد. صحبت هایی از نرخ نامه های شناور و متفاوت شده است که هیچ نرخ نامه متفاوتی به هیچ واحد اقامتی نداده ایم.

وی افزود: هم اکنون درصد اشغال واحدهای اقامتی در مشهد خیلی بالا نیست. همیشه در زمان هایی که پیک مهمی داریم، ۲ تا ۳ روز پیش از آن افت داریم. واحدهای اقامتی زمانی توجیه اقتصادی دارند که حداقل ۵۰ درصد میانگین درصد اشغال سالانه آنها باشد؛ اگر به غیر از این باشد توجیه اقتصادی لازم ندارند. از همین رو در فصول غیر پیک که مشتری کمتری دارند، تخفیفاتی ارائه می دهند، اما این که ۲ نرخ به آنها داده شده باشد و یا نرخ نامه شناور داشته باشند، چنین چیزی نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار داشت: در بعضی از ظرفیت های اضطراری مبالغ حداقلی از زوار گرفته می شود. مدارس نیز قیمت های خاص خودرا دارند که قیمت آن برای کارکنان فرهنگی و سایر عموم متفاوت می باشد.

وی درباب این که چرا هتل های بیشتری در مشهد ساخته نمی گردد تا در این ایام پذیرای زئران باشد، اظهار داشت: اگر بخواهیم هتل های زیادی درست نماییم، توجیه اقتصادی آن زیر سوال خواهد رفت. دولت وظیفه دارد هماهنگی های لازم را انجام دهد تا ظرفیت هایی موقت و اضطراری را پای کار بیاورد تا زوار که در اینجا حضور پیدا می کنند، بتوانند از آن بهره گیرند.

بیدخوری اضافه کرد: در اطراف حرم طبیعتا مکانی نداریم و یا به سختی پیدا خواهد شد. واحدهای اقامتی رسمی تکمیل ظرفیت شده اند و ظرفیت خالی ندارند. هرچه از حرم فاصله بگیریم، ظرفیت های موقت و اضطراری که پیش بینی شده بیشتر است.

وی اشاره کرد: چیزی که نیاز به مدیریت بیشتری دارد افرادی است که یا با ماشین شخصی خود به مشهد می آیند یا نمی توانند در هیات های مذهبی اقامت داشته باشند. باید بتوانیم این افراد را مدیریت نماییم که اولویت اول ما مدارس، ادارات دولتی، سالن های ورزشی و کمپ ها است. با تک تک افرادی که با شماره ۳۷۰۴۵ تماس بگیرند صحبت و فضای آماده را به آنها اعلام خواهیم کرد.




1401/06/31
17:50:28
5.0 / 5
475
تگهای خبر: آموزش , اقامت , زمینه , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری