تاکید وزیر ارشاد بر افزایش خدمات فرهنگی در موکب های اربعین

تاکید وزیر ارشاد بر افزایش خدمات فرهنگی در موکب های اربعین به گزارش آثارنیوز، وزیر ارشاد ضمن اشاره به فعال تر شدن فعالیتهای فرهنگی آیین اربعین، بر حل مشکلات حضور میلیونی مردم در این آیین معنوی در سالهای آتی تاکید نمود.


محمدمهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - اظهار داشت: سال جاری با تشکیل ستاد اربعین در وزارت خانه تلاش شد تا از ظرفیت بخش های مختلف برای عرضه خدمات فرهنگی و هنری بهره ببریم که سال جاری با برگزاری بیشتر از ۴۵۰ موکب در نقاط مختلف ایران و عراق، این خدمات فرهنگی به زائرین اربعین حسینی عرضه می شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه محفل شعر اربعین حسینی که در کربلای معلی برگزار شد، همینطور ضمن اشاره به برگزاری باشکوه کنگره اربعین اظهار داشت: سال جاری مراسم اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن برگزار شد و ان شاالله سال به سال پرشکوه تر برگزار گردد.
وزیر فرهنگ از تشکیل ستاد فرهنگی اربعین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع داد و اظهار داشت: حدودا از چند ماه پیش، ستاد فرهنگی اربعین در وزارت خانه راه اندازی گردید، این ستاد از مرز میرجاوه تا مرزهای غربی موکب هایش برگزار شده است. از طرفی تنها بیشتر از ۲۵۰ موکب فرهنگی در امامزاده ها فعال اند، همینطور در راه پیاده روی زائرین اربعین حسینی، سینمای سیار با حضور هنرمندان برگزار شده بود.
وی با تقدیر از ملت و دولت عراق برای میزبانی شایسته از زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: طبیعی است که بدخواهان و دشمنان خاندان (ع) چشم دیدن عظمت مردمی این اجتماع چند ده میلیونی را ندارند و تلاش می کنند با برجسته کردن برخی مشکلات که در این رویداد بزرگ طبیعی است، نورانیت این حماسه را با تبلیغات وارونه جلوه دهند اما این نور خاموش شدنی نیست و همه کسانی که درگیر این حماسه هستند با تمام وجود این حماسه را درک می کنند.
وی ضمن اشاره به مشکلات مرزها اظهار داشت: دولت مردمی سال جاری ظرفیت خروجی ها را دو برابر کرد. سال جاری از آذربایجان غربی تا شلمچه شش مرز فعال بود اما مردم به صورت سنتی بیشتر از مهران عبور کردند. حدود ۱۸ درصد هم از مرز خسروی وارد عراق شدند. باید کار را مدیریت نماییم و تقسیم بندی درست صورت گیرد و مردم در انتخاب مرز راهنمایی شوند. در اینباره مسؤلان سازمان حج و زیارت با سامانه سماح مسائل را مدیریت خواهند کرد.
اسماعیلی افزود: قصور مشکلات حتما از جانب مسؤلان است و باید ظرفیت ها را افزایش داده و امور را به بهترین شکل ممکن مدیریت نماییم.
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم هم مدام در رابطه با مسائل در رابطه با حمل و نقل ابراز نگرانی می کردند و این اطمینان داده می شود که دولت تصمیم جدی برای تقویت بخش حمل و نقل گرفته است و امیدواریم سال آینده مشکلات کمتر شود.



1401/06/25
23:49:44
5.0 / 5
487
تگهای خبر: آیین , خدمات , راه اندازی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری