یك مقام مسئول در صنعت هوانوردی:

فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب متوقف گردید ولی صندلی بیزینس داریم

فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب متوقف گردید ولی صندلی بیزینس داریم به گزارش آثارنیوز، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام نمود: مابه التفاوت قیمت بلیت هایی که قبل از این با نرخ بالاتر از مصوب برای پروازهای اربعین به فروش رفته، به زوار عودت داده می شود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امسال نیز مانند سالهای قبل برای بازه زمانی سفرهای اربعین در همه مودهای حمل و نقلی همچون سفرهای هوایی، در ستاد حمل و نقل اربعین نرخ مصوب تعیین و اعلام نمود: هر ایرلاینی که بالاتر از نرخ مصوب بلیت فروشی کند، به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شود.
رئیس سازمان هواپیمایی: ایرلاین های متخلف به تعزیرات معرفی می شوند
کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی نیز در آستانه شروع سفرهایی اربعین در نشست خبری با اعلان اینکه نرخ مصوب پروازهای اربعین برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ شهریور امسال برای مسیر یک طرفه ۳ و دو طرفه ۶ میلیون تومان از مبدأ تهران و چند فرودگاه دیگر به جز چند فرودگاه شرق کشور همچون مشهد که ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (رفت و برگشت) است، اظهار داشت: در صورتیکه ایرلاین ها از مبلغ مذکور تعدی کنند، هم سازمان هواپیمایی برخورد کرده و جلوی برگزاری پرواز را می گیرد و هم متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می گردند.
وزیر راه و شهرسازی نیز در اظهار نظری اظهار داشته بود: «برای پروازهای اربعین امسال شده در فرودگاه امام خمینی (ره) حاضر باشم، اجازه نمی دهم هیچ ایرلاینی بالاتر از نرخ مصوب نسبت به فروش بلیت نجف اقدام نماید.»
این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی کمی قبل از شروع سفرهای اربعین با مشکل دیسک کمر و جراحی آن مواجه گردید و نتوانست نظارت میدانی را شخصاً انجام دهد.
برکناری برخی مدیران ارشد ایرلاین دولتی
اما در ایام اخیر از ۱۲ شهریور که پیش فروش بلیت پروازهای اربعین شروع شده، هم حسین مذنب بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در مراکز فروش بلیت برخی ایرلاین ها خصوصاً دولتی ها و شبه دولتی ها حاضر شده و حتی شنیده ها حاکی از برکناری برخی مدیران یکی از ایرلاین های دولتی به سبب تخلف در فروش بلیت پروازهای اربعین است و هم حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری شخصاً از مراکز فروش بلیت پروازهای اربعین بازدید سرزده داشته و در صورت بروز مشکل، به مدیران شرکت های هواپیمایی تذکر داده است.
بازرسی های وزارت راه نتیجه داد
به نظر می رسد در نتیجه این بازدیدها، یکی از شرکت های هواپیمایی که مبادرت به فروش بلیت تعدادی از پروازها بالاتر از نرخ مصوب کرده بود، اعلام نمود که نرخ بلیت ها به قیمت مصوب برگشته و مسافرانی که بالاتر از این نرخ بلیت خریده اند، می توانند خسارت دریافت نمایند.
این شرکت هواپیمایی مبادرت به فروش بلیت بیزینس پرواز یکطرفه از ۷ تا ۹ میلیون تومان برای روزهای واقع در بازه زمانی پروازهای اربعین کرده بود که گفته شده برای پروازهای بیزینس نیز سقف قیمت تعیین شده است.


عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی: خریداران بلیت پروازهای اربعین بالاتر از نرخ مصوب، خسارت می گیرند
کاپیتان سید محمد میر سمیعی مدیرعامل هواپیمایی معراج در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره ی فروش چارتری هواپیمایی معراج اظهار داشت: معراج فروش بلیت پروازهای اربعین را فقط اینترنتی و بوسیله سایت فروش بلیت معراج با نرخ مصوب انجام می دهد و برای این ایام، فروش چارتری پروازهای نجف را متوقف کرده است.
وی اضافه کرد: نرخ بلیت پروازهای اکونومی هواپیمایی معراج از فرودگاه های تهران و اصفهان برای یک لِگ (مسیر یکطرفه) ۳ و رفت و برگشت (دو طرفه) ۶ میلیون تومان است. از فرودگاه مشهد نیز دو طرفه اکونومی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و بیزینس ۱۰ میلیون تومان است.
مدیرعامل هواپیمایی معراج افزود: هزینه بلیت بیزینس پروازهای اربعین برای بازه ۱۵ تا ۳۰ شهریور از فرودگاه های تهران و اصفهان به مقصد فرودگاه نجف ۵ میلیون تومان برای پرواز یک طرفه و ۱۰ میلیون تومان پروازهای رفت و برگشت است.
وی اشاره کرد: هر زائری که بلیت پروازهای اربعین را از هواپیمایی معراج با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب ستاد اربعین از سایت این شرکت خریداری نموده، با مراجعه حضوری به دفتر این شرکت هواپیمایی به آدرس خیابان آزادی بزرگراه جناح، مابه التفاوت را دریافت کند؛ اما اگر آژانسی به اسم معراج مبادرت به فروش بلیت با نرخ بالاتر از ۶ میلیون تومان کرده باشد، این شرکت هیچ مسئولیتی نمی پذیرد.
به گفته عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی دفتر هواپیمایی معراج از ۸ بامداد تا ۲۲ آماده فروش حضوری بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب است.
کاپیتان میر سمیعی تاکید کرد: هم اکنون فروش چارتری پروازهای نجف را متوقف کرده ایم و فروش بلیت پروازهای نجف فقط بصورت سیستمی خواهد بود. هر مسافری که بالاتر از نرخ مصوب بلیت خریده می تواند جهت بررسی و دریافت خسارت با در دست داشتن اسناد بلیت مربوطه و فیش واریزی از ۵ مهر ماه به شرکت هواپیمایی معراج مراجعه کند.


منبع:

1401/06/17
23:33:11
5.0 / 5
438
تگهای خبر: پرواز , خرید , سایت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری