کشف اسکلت یک زن خون آشام

کشف اسکلت یک زن خون آشام آثارنیوز: باستان شناسان بقایای زنی را در لهستان کشف کردند که به عنوان یک خون آشام دفن شده بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از دیلی میل، باستان شناسان در حالی اسکلت این زن را از گورستانی باستانی در لهستان کشف کرده اند که به عنوان یک خون آشام دفن شده بود. به پای این زن یک قفل کوچک وصل بود و داسی روی گلوی او گذاشته شده بود تا از بازگشت او به زندگی پیشگیری کند.
این اسکلت در جریان کاوش گروهی از باستان شناسان در یک گورستان قرن هفدهمی واقع در دهکده «پین» (Pien) کشف شد. بقایای این زن درحالی پیدا شد که روی سر آن اثراتی از یک کلاه ابریشمی وجود داشت؛. بر این اساس نتیجه گرفته شده او به طبقه ثروتمند جامعه تعلق داشته است.


باستان شناسان همین طور دریافتند یکی از دندان های این زن گرفتار بیرون زدگی بوده است.
بگفته سرپرست تیم دیرینه شناسی که این اسکلت را کشف کرده اند، شکل این گور غیرمعمول است. این عتیقه شناس بیان کرد: «داس بصورت صاف در قبر قرار داده نشده است، بلکه به نحوی روی گردن جسد قرار گرفته که اگر متوفی بخواهد از جایش بلند شود، سرش قطع یا زخمی می شود.»
باستان شناسان همین طور معتقدند وجود قفل بزرگی روی پای چپ این اسکلت به نحوی نمادین از نا ممکن بودنِ بازگشت به زندگی حکایت دارد.


افسانه هایی که درباره ی بازگشت مردگان از مرگ در اروپای شرقی روایت شده است، به قرن یازدهم میلادی برمی گردد؛ تعدادی از مردم نگران بودند که اجساد در قالب هیولاهای خون آشام از گور بلند شوند و زندگی افراد عادی را به خطر بیندازد.


در این منطقه، کشف اجسادی که جمجمه آنها با میله آهنین یا تکه چوبی شکسته شده باشد، غیرعادی نیست. مردم در آن دوره فکر می کردند این کار می تواند یکی از راه های مرگ همیشگی اجساد باشد.
در قسمتی از نقاط این قاره، خصوصاً در میان مردم «اسلاو»، اعتقاد به وجود خون آشام ها به حدی گسترش پیدا کرده بود که وحشت شدیدی را در میان مردم رواج داده بود، حتی تعدادی از کسانی که مضون به خون آشام بودند در آن دوره اعدام شدند.
تحقیقات باستان شناسان درباره ی اکتشاف جسد دهکده «پین» همچنان ادامه دارد.




منبع:

1401/06/15
09:14:00
5.0 / 5
419
تگهای خبر: باستانی , دیرینه شناسی , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری