مدیرعامل شرك راه آهن:

قطار مسافری تهران-کربلا تا اختتام امسال فعال خواهد بود

قطار مسافری تهران-کربلا تا اختتام امسال فعال خواهد بود آثارنیوز: مدیرعامل شرک راه آهن از ادامه فعالیت قطار مسافری ترکیبی تهران-کربلا تا اختتام امسال و در ماه های بعد از ایام اربعین آگاهی داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، سید میعاد صالحی شب گذشته در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با اشاره به اینکه در زمینه لکوموتیو ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به ما رسیده است، اظهار داشت: متأسفانه در سالهای قبل بنای ریل گذاری به شکلی بوده است که در خیلی از مناطقی که بار داریم ریل گذاری صورت نگرفته است و در بخش هایی که ریل گذاری انجام شده است، بار نداریم؛ در سطح کلان به جهت اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه به بخش حمل و نقل ریلی اختصاص نیافته است و این بخش را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است، اضافه کرد: در بخش تولید لوکوموتیو بخش خصوصی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری نموده است. ۱۳۶۶ واگن باری نو، ۳۳ لوکوموتیو و ۶۴ واگن مسافری بازسازی شد و ۴ واگن خودکشش هم در این بخش تامین شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته و دولت در این بخش حمایت لازم را نکرده است مطرح کرد: متأسفانه سازمان برنامه کم لطفی در اختصاص اعتبار داشته است و همین سبب شده است سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یابد.
صالحی تصریح کرد: در ۴ ماه امسال ۹.۶ میلیون نفر جابه جا شده اند که نسبت به سال قبل ۶۰ درصد رشد جابه جایی و ۲۲ درصد کاهش تأخیرات را داشته ایم، در مجموع حمل باری و مسافری طی ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد کرده است.
وی با اشاره به افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی با وسعت ۷۰۰ هکتار اظهار داشت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و به عنوان یک مرکز لجستیک مهم محسوب می شود. همین طور حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰ درصدی داشته و ۳ هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است، از طرفی ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره برداری است.
مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: در مسیرهای ریلی در اربعین سفرها را ۱۰۰ درصد افزایش داده ایم. قطار تهران کربلا را برای کل سال در نظر گرفته ایم که این خط درحال حاضر سه ماه بصورت آزمایشی به راه افتاده است.

1401/06/14
11:12:52
5.0 / 5
459
تگهای خبر: بنا , زمینه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری