خیز سمنان برای بهره مندی از سبد ۴۰ درصدی گردشگری خوراک

خیز سمنان برای بهره مندی از سبد ۴۰ درصدی گردشگری خوراک آثارنیوز: سمنان استان سمنان با راه اندازی و تشکیل کمیته گردشگری خوراک برای بهره مندی بیش از صنعت پردرآمد گردشگری و خصوصا بهره برداری بیش از سهم 40درصدی گردشگری خوراک خیز برداشت.


امیر کرم زاده ۷ شهریورماه در مراسمی که با حضور فرماندار سمنان، مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تعدادی از مسئولان، بمنظور تشکیل کمیته گردشگری خوراک در استان سمنان انجام شد اظهار داشت: استان سمنان قابلیت های فراوانی در حوزه غذاهای سنتی متنوع و نان دارد و بیش از ۱۰۰ نوع نان و شیرینی در این استان تولید می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: ۴۰ درصد گردشگری در خوراک خلاصه می شود و اگر دراین زمینه ظرفیت های استان شناسایی و از آنها استفاده گردد در زمینه جذب توریست و اقتصاد گردشگری نیز موفق خواهیم بود.
کرم زاده با اعطای حکم انتصاب «محمد کاشیان» به عنوان رییس کمیته گردشگری خوراک استان سمنان، اظهار داشت: کمیته های گردشگری خوراک ملل، خوراک ایرانی، خوراک نان و شیرینی و دم نوش ها و سرد نوش ها نیز تشکیل گردد.
محمد بهرامی، فرماندار سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: شهر سمنان آماده است تا میزبان رویداد استانی و ملی در زمینه گردشگری خوارک باشد و از این توانایی خوب در امتداد اعتلای صنعت گردشگری شهر استفاده خواهد شد.
رییس کمیته گردشگری خوراک استان سمنان نیز اظهار داشت: نخستین رویداد استانی در زمینه خوراک به زودی و با مشارکت بخش خصوصی در شهر سمنان برگزار می گردد و گردشگران از تنوع غذایی این استان لذت خواهند برد.
محمد کاشیان اظهار داشت: این کمیته آمادگی دارد تا با سطوح مختلف دولتی، دانشگاهی و بخش خصوصی همکاری کرده و با تدوین و اجرای برنامه های متنوع برای همه اقشار جامعه و گردشگران، امکان استفاده از خوراک های لذت بخش این استان را فراهم آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان همین طور اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری و تاریخی استان سمنان با بهره گیری از ۱۰ آگهی نما (بیلبورد) جاده ای در معرض دید مسافران قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با هدف معرفی هر چه بیشتر جاذبه های تاریخی و گردشگری استان سمنان، جاذبه های استان با بهره بردن از تبلیغات محیطی و جاده ای معرفی گردید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: یکی از برنامه ها و دستاوردهای روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی همچون تبلیغات محیطی، انتشارات، تبلیغات مجازی، شبکه های رادیویی و تلویزیونی و رسانه ای است.
کرم زاده با اشاره به این که یکی از روش های مناسب اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران، معرفی جاذبه ها بوسیله تبلیغات محیطی و بیلبورد است، افزود: این اداره کل آمادگی استفاده از ظرفیت بیلبوردهای جاده ای سایر ادارات را برای معرفی استان دارد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده است که بیش از ۸۸۰ اثر از این تعداد در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.



1401/06/07
23:58:37
5.0 / 5
542
تگهای خبر: تاریخ , توریست , جاذبه های تاریخی , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری