مدیركل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی در بروجرد

راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی در بروجرد به گزارش آثارنیوز لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: با همکاری دانشگاه آیت الله بروجردی و این اداره کل مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد بعنوان خانه خلاق صنایع دستی انتخاب گردید.


عطا حسن پور، اظهار نمود: این خانه در اوایل دوران قاجار به همت آیت الله مولی اسدالله بروجردی راه اندازی شد و قریب به صدسال متروکه بود که در سال ۱۳۸۳ با قرار گرفتن در لیست آثار ملی، اقدامات نجات بخشی خوبی روی آن انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال با تعامل با دانشگاه آیت الله بروجردی و انتخاب خانه خلاق صنایع دستی بروجرد، اقدامات مثبتی در این خصوص انجام شد و طبق تفاهمنامه منعقده با دانشگاه آیت الله بروجردی مقرر شد با تأمین مبلغی حدود ۳۵ میلیاردریال توسط این دانشگاه برای تأمین تجهیزات آن اقدام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: این پروژه حرکت جدی به سمت معرفی مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد است که یک اثر پرارزش فرهنگی و جذاب برای گردشگران و علاقه مندان به حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر بروجرد و استان خواهد بود.
حسن پور افزود: همینطور این تفاهمنامه با ایجاد شغل و گردش مالی مثبت باعث توسعه و ترویج هر چه بیشتر صنایع دستی در استان خواهد شد.
وی افزود: تابحال مبلغ ۲۶، ۵ میلیاردریال از اعتبارات وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برای مرمت این اثر پرارزش هزینه شده است.




منبع:

1401/05/19
22:32:24
5.0 / 5
408
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری