خشکسالی، یکی از گنجینه های روم باستان را آشکار کرد

خشکسالی، یکی از گنجینه های روم باستان را آشکار کرد به گزارش آثارنیوز خشکسالی در ایتالیا یکی از گنجینه های دیرینه شناسی «رم»، یعنی پل باستانی که به دستور یکی از امپراتوهاری روم بنا شده را پدیدار کرده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از لایوساینس، پلی که گمان می رود توسط «نرون» امپراطور روم بنا شده باشد و معمولاً زیر آبِ رود «تیبر» پنهان است، به علت خشکسالی در ایتالیا سر از آب بیرون آورده است.
اینک، با کاهش سطح آب رود «تیبر»، بقایای سنگ های تشکیل دهنده «پل نرون» آشکار شده است. امپراطور «نرون» بعنوان پنجمین امپراطور از فاصله ۵۴ تا ۶۸ میلادی بر قلمرو روم حکومت کرد.
متخصصان معتقدند: بقایای این پل پیش از این هم به علت کاهش آب رود آشکار شده بود و به رغم نامی که برای آن انتخاب شده است نمی توان با اطمینان اظهار داشت که این پل به دستور «نرون» ساخته شده است.
منابع گوناگونی در گفتگو با «لایوساینس» اظهار کرده اند: این پل احیانا قبل از به قدرت رسیدن «نرون» ساخته شده و احیانا «پل نرون» یک سازه بازسازی شده باشد.
نام «پل نرون» برای اولین بار در قرن دوازدهم میلادی در لیست مکان های تاریخی «رم» ظاهر شد.
به عقیده گروهی از محققان، این پل در مکان بسیار نامناسبی ساخته شده است و بنابراین حدود دو قرن پس از مرگ «نرون» غیرقابل استفاده شد.
«پل نرون»، «رم» را به محوطه ای متصل می کرد که آن زمان چندان توسعه پیدا نکرده بود. با این وجود، این پل از اهمیت نظامی و مذهبی برای «رم» برخوردار بود. در سمتی از این پل سربازان رومی برای رژه تجمع می کردند و این پل هم احیانا بخشی از مسیر رژه بوده است.
با عنایت به تاثیراتی که تغییرات اقلیمی بر رود «تیبر» به جا می گذارد، این امکان وجود دارد که بقایای بیشتری از این پل نمایان شود.




منبع:

1401/04/25
19:13:09
5.0 / 5
427
تگهای خبر: باستان شناسی , باستانی , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری