آشنایی با جاذبه های گردشگری جهان،

هال اشتات مرواریدی در اتریش

هال اشتات مرواریدی در اتریش آثارنیوز: خراسان رضوی تجربه اتفاقاتی جدید در کشوری به غیر کشوری که به آن تعلق داریم امر سفر را رقم می زند. سفری که انجام آن علاوه بر تماشای طبیعت تازه و بکر، آشنایی با فرهنگ جدید و لذت بردن از تاریخ کهن را نیز با خود به همراه خواهد داشت.



یکی از نقاطی که در مسافرت به آن می توان مواجهه تاریخ کهن و مدرنیته را تجربه نمود و در کنار این تجربه با طبیعتی بکر آشنا شد روستای «هال اشتات» است. روستایی که می توان لقب قدیمی ترین دهکده یا روستای مسکونی اروپا را به او داد.

روستای هال اشتات در اتریش واقع شده و در سال ۱۹۹۷به عنوان یکی از آثار تاریخی این کشور در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در نتیجه تاریخی بودن هال اشتات یکی از مهم ترین دلیلهای شهرت این روستا در جهان بوده و در بیشتر اوقات یکی از مقاصد سفر گردشگران و علاقه مندان است.



همانطور که گفته شد این روستا یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشری در اروپاست و وجود خانه ها و بناهای تاریخی در منطقه و پیدا شدن بقایایی از انسان های عصر آهن علت این مساله است. نکته قابل توجه دیگر این است که دوره تاریخی عصر آهن هال اشتات نام گذاری شده است.

گفته می شود این روستا تا حدود سال ۱۹ میلادی برای مردم ناشناخته بوده و راه های دسترسی به آن سخت بوده است. این روستا یا دهکده علاوه بر معادن نمک، خانه هایی به قدمت ۷۰۰۰ سال و قبرهایی با قدمت ۲۰۰۰ سال دارد که در کنار طبیعت کوهستانی و دریاچه‎ های مختلف برای گردشگران بسیار جذاب بوده و لقب بهشت روی زمین را نیز برای خود به ارمغان آورده است.

همچنین وجود اولین معدن نمک و غارهای نمکی زیبا در این منطقه هر ساله گردشگران و علاقه مندن زیادی را به هال اشتات می کشاند. این منطقه همین طور آرامش وصف نشدنی را برای گردشگران به همراه دارد و دلیل آن قرارگیری روستا در کنار دریاچه ای به همین نام است.



این روستا همین طور بواسطه قرارگیری در دامنه کوه های آلپ لقب مروارید اتریش را در بین مردم جهان پیدا کرده است. از نکات قابل توجه در این منطقه می توان به تعداد پایین هتل و هاستل اشاره کرد؛ مردم این منطقه در خانه های خود از گردشگران استقبال می کنند و میزبان آنها هستند و می توان اظهار داشت که این نوع از میهمان نوازی در یک کشور اروپایی موجب شهرت منطقه شده است.

همانطور که گفته شده هال اشتات جاذبه های زیادی دارد که از معروف ترین آنها می توان به «کلیسا مسیح» اشاره نمود. این کلیسا حدود سال ۱۷۸۲ میلادی در دوران امپراطوری ژوزف دوم در قلمره امپراطوری اتریش مجارستان بنا شده است.

گفته می شود دلیل ساخت این کلیسا در هال اشتات سکونت تعداد زیادی پروتستان در این منطقه بوده است، چونکه آنها تا زمان ساخت این کلیسا محل مناسبی برای عبادت نداشته اند.



همنطور که گفته شد روستای هال اشتات طبیعت بکر بسیاری دارد که «دریاچه هال اشتات» یکی از آنهاست. اطراف این دریاچه توسط کوه های آلپ فرا گرفته شده و خیلی از گردشگران برای تجربه لذت غواصی و شنا در این دریاچه به این منطقه سفر می کنند.



در گذشته از این دریاچه برای انتقال نمک به سایر نقاط اتریش استفاده می شده است و این دریاچه نقش پل ازتباطی اجرا می کرده است. نقطه قابل توجه در مورد این دریاچه زلالی و شفافیت آنست که موجب تعجب بازدیدکنندگان بعد از بازدید می شود.

از دیگر جاذبه ها می توان «کلیسا کالورینبرگ» را مثال زد که معماری به سبک باروک آن که در سال ۱۷۱۱ تولید شده جذابیت تاریخی بالایی دارد. این کلیسا به درخواست یک زن و شوهر که منشی دادگاه بوده اند و بیشتر برای عبادت مردم ساکن در هال اشتات وقف شده است.



از مهم ترین جاذبه های این روستای تاریخی و کهن می توان از «موزه هال اشتات» نام برد در سال ۱۸۸۸ میلادی در این منطقه تولید شده و محلی برای نمایش آثار به دست آمده از عصر آهن در معادن نمک اطراف روستا است.



«خانه چارنل» یا «باین هاوس» یکی از جاذبه های عجیب و جذاب هال اشتات است که ماجرایی عجیب دارد. کمبود فضا در هال اشتات یکی از مسائل مهم بوده که این مساله در قبرستان این منطقه نیز به وضوح قابل مشاهده می باشد. هر قبر در هال اشتات ۱۰ الی ۱۵ سال برای هر فرد در نظر گرفته می شده است و بعد از این زمان استخوان ها از قبر بیرون آورده می شدند و برای سفید شدن در معرض آفتاب قرار می گرفتند.

این استخوان ها بعد از سفید شدن به خانه چارنل منتقل می شدند و در آنجا از آنها نگهداری می شد. هم اکنون گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند استخوان هایی که قدمت آنها به قرن ۱۲ میلادی می رسد را تماشا کنند. البته گفته شده در دهه ۷۲۰ میلادی متوقف گردید و کلیسای کاتولیک به ساکنین این منطقه اجازه داد تا مردگان خودرا بسوزانند تا مشکل کمبود فضا در هال اشتات برطرف شود.



همانطور که گفته شد روستای هال اشتات به سبب وجود کوهستان و معادن نمک فراوان در جهان شهرت پیدا کرده است که هم اکنون دیگر این معادن مورد استفاده قرار نمی گیرند و تنها تعدادی از آنها برای بازدید استفاده می شوند.



منبع:

whc.unesco.org

www.nationalgeographic.com





منبع:

1401/04/25
13:02:28
5.0 / 5
562
تگهای خبر: آثار تاریخی , بنا , تاریخ , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری