در نشست توجیهی نمایشگاه ژاپن و فرانسه گفته شد

کم کاری در تبلیغ ایران

کم کاری در تبلیغ ایران معاون گردشگری از تهاتر زمین نمایشگاهی با کشورهای منطقه برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی گردشگری اطلاع داد و از کم کاری مسؤلان در بازاریابی سخن گفت و تصریح کرد: شرایط کشور و محدودیت هایی که با آن روبرو است، از وظیفه بازاریابی رفع تکلیف نمی نماید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر شالبافیان در مراسم هم اندیشی فعالان صنعت توریسم برای حضور در نمایشگاه های فرانسه، ژاپن و اسپانیا که شامگاه ۲۱ تیر ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های گردشگری یکی از فرصت های خیلی خوب است که می توانیم ظرفیت های گردشگری کشورمان را معرفی نماییم. باید تصدیق کنم که ظرفیت های معرفی ایران متناسب با آنچه که باید باشد، نیست.
او اضافه کرد: هر اقدامی که برای معرفی بهتر ایران و پیوند کسب وکارهای گردشگری کشورمان با سایر کشورها صورت گیرد، لازم است. یکی از مصادیق آن برگزاری نمایشگاه های تخصصی گردشگری می باشد که به همین دلیل فعالان گردشگری دور هم جمع شدند.
شالبافیان اظهار نمود: اگر از من پرسش شود دولت چه وظایفی در حوزه گردشگری دارد، حتما می گویم بازاریابی که در رأس تمام وظایف قرار دارد. البته دولت در این حوزه کم عمل کرده است و به اندازه کافی این وظایف را انجام نداده است.
معاون گردشگری اضافه کرد: خیلی از حوزه هایی که دولت ها تصدی گری می کند، قابل واگذاری است، اما کمتر انجام شده است. دولت برای بازاریابی باید هزینه کند.
او سپس بیان نمود: همه ما از شرایط کشور و محدودیت هایی که دولت با آن روبرو است، آگاهیم. این مورد رفع تکلیف نمی کند، وضعیت فعلی دولت این است، بنابراین مشارکت بخش خصوصی حتما لازم است، یعنی ما باید از دانش و تجربه های بخش خصوصی جهت شرکت در نمایشگاه ها استفاده نماییم.
شالبافیان اظهار نمود: باید برای تقویم برگزاری نمایشگاه های دائمی برنامه ریزی نماییم تا بتوانیم حداقل وظایفی که داریم، انجام دهیم. البته هدفمان برگزاری نمایشگاه های تخصصی گردشگری به معنای مرسوم آن نیست. هدف ما نمایشگاه های تخصصی است که ایران می تواند به شکل ویژه در بعضی از کشورها برگزار کند، چونکه پایگاه های آنرا در آن کشورها داریم. از فرصتی که در هماهنگی و هم افزایی بین مقرهای جمهوری اسلامی و فضاهای فیزیکی برای برگزاری نمایشگاه ها در کشورهای دیگر برای ایران به شکل ویژه وجود دارد باید استفاده نمائیم، تا چند ماه دیگر لیست این کشورها اعلام می شود.


معاون گردشگری اظهار داشت: با مشورتی که با دوستان بخش خصوصی داشتیم مقرر است از ظرفیت بهینه تهاتر فضای نمایشگاهی داخل کشور با بعضی از کشورهای دیگر، همچون کشورهای منطقه بهره ببریم. بعضی از فعالان صنعت توریسم پارسال از فضای نمایشگاهی که در آنکارا در اختیار ایران قرار گرفته بود، بهره بردند و حضور پیدا کردند. تعهد دادیم فضایی را در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در اختیار شرکت مجری ترکیه ای قرار بدهیم و در ازای آن پیشاپیش فضای نمایشگاهی در آنکارا در اختیار همکاران بخش خصوصی و جامعه تورگردانان قرار دهند. ما به دنبال مکانیزمی هستیم که این مورد نظام مند شود.
شالبافیان اضافه کرد: با پیگیری های مهندس ضرغامی و دستور وزیر صمت توانستیم به مدت پنج سال از فضاهای نمایشگاه های تهران استفاده نماییم که امکان تهاتر را با مجریان نمایشگاه های گردشگری بخصوص کشورهای منطقه را فراهم نماییم. در ترکیه سالانه بیشتر از چهار نمایشگاه مهم گردشگری برگزار می شود، در کشورهای منطقه هم همینطور است.
او افزود: یکی از خواسته های بخش خصوصی از ما این است که هرچه قدر بتوانیم تعداد دفاتر خدمات فعال در حوزه گردشگری ورودی به کشور را بیشتر نماییم، امکان چانه زنی و ظرفیت سازی بیشتری در کشور وجود دارد. امیدواریم این مراسم مقدمه ای برای مشارکت بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی را فراهم آورد. سیاست وزارت خانه و معاونت گردشگری در برگزاری نمایشگاه ها این است که بخش خصوصی بتواند نفع ببرد و این مورد در دستور کار ما قرار دارد.
نمایشگاه بین المللی گردشگری ژاپن (جاتا) ۳۱ شهریور تا سوم مهرماه ۱۴۰۱ در شهر توکیو و نمایشگاه فرانسه (تاپ رزا) ۲۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در پاریس برگزار می گردد که این گردهمایی به منظور آشنایی دفاتر خدمات مسافرتی از چگونگی برگزاری غرفه ایران در نمایشگاه های بین المللی کشورهای فرانسه، ژاپن و اسپانیا، چگونگی حضور فیزیکی و مجازی دفاتر خدمات مسافرتی در این نمایشگاه ها و تشریح برنامه های جنبی به همت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی برگزار گردید. بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شرکت سرو بنیان ادبی بعنوان مجری برگزاری غرفه ایران در نمایشگاه های گردشگری ژاپن و فرانسه انتخاب شده است. این شرکت پیشتر مسؤولیت بخش گردشگری پاویون ایران در اکسپوی دبی را داشت.

دیگر مشکلات اکسپوی دبی را نداریم
روح الله حسین زاده ـ مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی هم در این گردهمایی که تعدادی از آژانس های مسافرتی حضور داشتند، اظهار داشت: مشکلاتی در اکسپو دبی داشتیم که دیگر نداریم.
او با اعتقاد بر اینکه حضور در نمایشگاه می تواند ظرفیت بزرگی برای گردشگری ایجاد نماید، اضافه کرد: نمایشگاه ها زمینه بسیار مناسبی برای انجام کار بازرگانی و بازاریابی توسط بخش خصوصی است. این زمینه باید توسط مجموعه حکمران ایجاد شود که این اتفاق افتاده است. یک بخش این مورد به افرادی که در این نمایشگاه ها شرکت خواهند کرد، باز می گردد و یک بخش دیگر هم به افرادی که نمی توانند حضور پیدا کنند، اما می خواهند مجازی خودشان را معرفی کنند، ما این کار را انجام خواهیم داد.
حسین زاده بیان نمود: وظیفه ما پشتیبانی از بخش خصوصی است، به همین دلیل به آنها برای اینکه بتوانند فعالیتهای خودشان را در نمایشگاه های گردشگری فرانسه و ژاپن معرفی کنند، کمک می نماییم. این امکان برای فعالان بخش خصوصی فراهم گشته است تا شرکتهای فعال گردشگری در این نمایشگاه ها خودشان را عرضه کنند.


وی همینطور اظهار داشت: بحث محتوایی نمایشگاه های گردشگری خارجی برای مهم و جدی است. در اکسپو دبی مشکلاتی داشتیم که هم اکنون نداریم. از بخش خصوصی تقاضا می کنم در حوزه محتوا کمک نماید و این مورد را مهم بداند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه اظهار نمود: ستاد تخصصی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی را با حضور فعالان بخش گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تشکیل دادیم و مقرر است کار را با خود شما در کمیته هایی که ذیل ستاد قرار دارد، جلو ببریم.
او اضافه کرد: شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بازوی تخصصی وزارت خانه در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است؛ بنابراین تمام فرآیندهایی که مقرر است اجرا شود در این ستاد تخصصی فکر می شود و تبدیل به عملیات خواهد شد.
اکبر غمخوار ـ رئیس کمیته تورهای ورودی و نمایشگاهی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ـ هم به معرفی ظرفیت های گردشگری ایران پرداخت که آژانس های گردشگری کمتر به آن توجه داشته اند و در ادامه، نکاتی را درباره نحوه حضور آنها در نمایشگاه های گردشگری ژاپن و فرانسه بیان کرد.



1401/04/22
20:39:12
5.0 / 5
539
تگهای خبر: بنا , خدمات , زمینه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری