معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد

ورود روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مسافر به مشهد

ورود روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مسافر به مشهد خراسان رضوی معاون هماهنگی مدیریت امور زوار استانداری خراسان رضوی از ورود روزانه بیش از 100 هزار مسافر و زائر به مشهد در آستانه ولادت امام رضا(ع) آگاهی داد.



حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش ورودی زوار به مشهد در آستانه ولادت امام رضا(ع) اظهار نمود: در گذشته بطور متوسط روزانه میان ۵۰ تا ۷۰ هزار مسافر وارد مشهد می شد. بعد از تعطیلات عید فطر ورودی مسافران به مشهد در روز به حدود ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد که هم اکنون این میزان به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. پیش بینی ما این است که در ایام آتی که به ولادت امام رضا(ع) نزدیک می شویم، ورود مسافران به مشهد روند افزایشی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اسکان های رسمی و اضطراری برای این ایام پیش بینی شده است. همین طور جامعه هتلداران در دهه کرامت تخفیفی را برای زوار لحاظ خواهند کرد. شرایط آب و هوایی مشهد نیز یاری می کند تا زوار از ظرفیت کمپ های مشهد استفاده کنند.

معاون هماهنگی مدیریت امور زوار استانداری خراسان رضوی افزود: در سطح شهر نیز هیات های مذهبی همکاریهای خوبی داشته اند. احیانا ۴۰ تا ۲۵۰ ایستگاه صلواتی توسط هیات های مذهبی در مشهد ایجاد شود.

گنابادی نژاد تصریح کرد: همین طور ظرفیتی برای زوار پیاده پیش بینی خواهیم کرد. شورای هیات های مذهبی پیش بینی ورود ۱۲ هزار زائر پیاده به مشهد را اعلام نموده که ممکنست مقداری به این میزان نیز اضافه شود. پیش بینی های لازم انجام شده تا به زوار مسیر قدمگاه تا نیشابور خدمات لازم ارائه شود.

وی افزود: موزه ها و اماکن گردشگری در تعطیلات نیمه خرداد تعطیل خواهند بود. زوار بطور معمول برای زیارت حرم رضوی به مشهد مشرف می شوند؛ از همین رو شئونات فعالیت ها باید متناسب با روزهای خاص رعایت شود.




1401/03/14
13:28:26
5.0 / 5
503
تگهای خبر: خدمات , گردشگری , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری